Stångtjärn var vacker idag & nu JALE kör vi!

2012-05-22 @ 21:34:31
En givande dag på många sätt som började med blodprov imorse följt av ett bra styrkepss med Anton.
Kroppen och musklerna fick smaka på Towes specialprogram igen och jag tror att detta är riktigt bra för mig.
Efter träningen bockades ett seminarium av på kursen och sedan väntade lunch i solskenet på bästa Vildgåsen. Perfekt!

Därefter drog jag mot Borlänge för ett möte med Jan och JALES anställda i Borlänge. Mitt samarbete med JALE handlar till viss del om att förbättra hälsan på företaget och att inspirera och peppa de anställda till träning och motion. Det har varit svårt att få till någonting under min säsong när det varit mycket annat med tävlingar och resor, men nu är vi igång! Inom en snar framtid drar vi igång gemensamma träningar och som det ser ut nu, och enligt mina förhoppningar, kommer JALE att ställa upp med två lag på Vasastafetten, ett Mora-lag och ett Borlänge-lag!! Vilka blir det som blir först till målet i Mora mån tro?

Spännande och roligt och en chans för mig att praktisera det jag faktiskt utbildar mig till. Jag ser fram emot att sporra och hjälpa motiverade individer att glädjas ännu mer i samband med träning och se sina egna framsteg.

Dagen avslutades med ett stavgångspass i skogen i Stångtjärn. Mitt knä är fortfarande ömt efter smällen på rullskidorna igår och jag kan inte springa obehindrat. Att gå med stavar i skogen fungerade riktigt bra och är ett ypperligt sätt att få hjärtat att slå i lagom takt för ett AI-pass. Dessutom skonsamt för knän och fötter.
Anton sprang race med MOX och jag travade fram och tillbaka, upp och ner i skogen. En härlig avslutning på dagen! Som grädde på moset lagade vi stuvade makaroner och falukorv till middag. Yammi!

Nu väntar lite plugg innan sängen. Vad morgondagen bjuder på får mitt knä avgöra.


Kvällssol i Stångtjärn


Titta vem jag hittade. Nöjd kille.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback