Tunneln i Torsby

2012-08-12 @ 20:08:15
Så är vi då på plats i Torsby skidtunnel. Hela gänget har förflyttat sig från Sälenfjällen till Värmland för att under tre och en halv dag få till några fina skidpass. Det är jättebra att vi har möjligheten att få åka skidor på snö under sommaren, även om det kanske inte är jättelockande att dra på sig långkalsonger och mössa när solen värmer ute.
Igår hade vi en vilodag som bestod av resa och ett besök på Mormors glasscafé i Lysvik. En lugn och skön dag som när den led mot sitt slut, som vanligt på läger, blev väldigt seg och tröttsam. Det är som att kroppen är inställd på träning och när vilodagen kommer slår den helt "off" och går som i ide.
 
Två pass i tunneln idag och kroppen&knoppen är i "träningsmode" igen. Under förmiddagen kändes sidan och magen inte alls bra och det gjorde ont att använda stavarna. Skejtåkningen fick därför bli mestadels benarbete och efter en stunds snurrande bytte jag till rullskidorna. På rullskidbanan fick jag otrevligt sällskap av två huggormar som tyckte att asfalten var perfekt och alldeles lagom varm att ligga och vila på. Det tyckte dock inte jag med min ormfobi..
Att åka klassiskt visade sig under eftermiddagen gå bättre än skejt och ett riktigt bra pass med diagonalfokus och teknik avverkades.
 
Imorgon väntar ett fartpass igen. Resten av laget kör löpning, jag kör nog rullskidor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback