Återhämtande dagar i Östergötland

2012-08-23 @ 15:08:00
Efter en trevlig och väl genomförd Vasastafett tillsammans med Jale under lördagen var det på söndagen, efter ett tidigt styrkepass på ClassGym dax att rulla iväg igen. Efter ett stopp i Falun för att titta på nya lägenheten som jag och Anton kommer att flytta in i under oktober, fortsatte resan söderut mot Rimforsa och Antons föräldrar.
 
Dagarna där nere var lugna, sköna och återhämtande. Ett träningspass om dagen och lite turistande i såväl Linköpning som Norrköping fyllde dagarna alldeles lagom. Norrköping överraskade mig på ett mycket positivt sätt och jag tycker att staden var väldigt fin och mysig. I de gamla delarna av stan, där vi drack gott kaffe och åt en himmelskt god smörgås, skulle jag absolut kunna tänka mig att tillbringa en längre tid än de få timmar vi var i stan.
 
Igår, efter en härligt lång sovmorgon och frukost, började vi dra oss norrut igen. En lång resa med många stopp,däribland en perfekt middagspaus med fläskfilé i kantarellsås, hos Antons farmor i Grängesberg avslutade vår "mini-semester" för denna gång. Jag är väldigt nöjd och glad över resan söderut. Kul att träffa Antons föräldrar och syster med dotter igen, och skönt att komma bort lite utan att det är på ett träningsläger. Samtidigt var det väldigt skönt att komma hem till "mitt" igårkväll och att få lägga sig i sin egen säng, efter flera veckor på resande fot, var fantastiskt.
 
Idag är det tillbaka till träning igen. Ett fint pass med styrka och rullskidåkning har inlett dagen och snart är det dax för pass 2. Dala Sports Academy har under inledningen av helgen ett kort läger där vi tränar tillsammans. Imorgon väntar tuffa stakintervaller med motstånd av högsta landslagskvalité. Det blir nog att bita i.
 
Nu ska jag äta lite mellis innan skejtrullskidorna ska ta med mig ut på äventyr runt Falun.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback