Näst sista passet i Riksgränsen

2012-05-06 @ 14:09:18

Två pass återstår av team 2015s första läger den här säsongen. Sedan jag skrev sist, helt lyrisk och överväldigad över väder, före och vyer, har steken vänts lite. Igår förmiddag blåste det rejält på sprinttävlingen som vi hade och på eftermiddagen var blåsten förvandlad till storm och snöbyar. Trots det ruskiga vädret tog vi oss ut på en klassisk tur, som belönades med en stunds avkoppling på hotellets spa efteråt.

Imorse var det återigen snö i luften och kraftig vind. Allt eftersom passet gick mojnade dock vinden mer och mer och stundvis var det riktigt behagligt. Ett längre skejtpass & utförsträning i slalombacken som till sist blev bra på alla sätt.

Imorgon sätter vi oss på tåget mot Gällivare och flyget som tar oss till Arlanda. Det ska bli skönt att komma hem. Hem till min bättre hälft och hem till vardagen. Imorgon börjar jag skolan igen. Fem veckors semester är förbi och nu väntar fem veckor med studier innan sommarlovet. Ett sommarlov som ska bli det bästa hittills! Jag längtar.

Nu är det någon timmes sömn som väntar innan nästa pass. Hoppas att Din söndag också är riktigt bra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback