Dax för läger nummer två

2012-05-26 @ 19:23:23
Imorgon sparkar Team 2015 igång säsongens andra läger. Det första barmarkslägret för säsongen då det förra var i ett vintrigt och snörikt Riksgränsen. Lägerplatsen denna gång är Falun och alltså hemmamark för mig. Vi kommer att bo och äta på Lugnet, vilket innebär att jag imorgon tar mitt pick och pack och flyttar 15minuters promenad hemifrån. Vi kommer att träna tillsammans till och med fredag lunch och ska avverka några timmar på rullskidor, både skejt och klassiskt och ett antal i löparskorna. Ett sprintrace i klassisk stil på rullskidor ska genomföras och ett intervallpass i blötmyrarna i Sörskog. Hoppas att det fina vädret håller i sig även nästa vecka, även om det gärna får bli lite svalare för min del.
Dagen har ägnats åt ett tröskelpass löpning och styrka. Därefter har jag försökt plugga och skriva så mycket som möjligt på min interventionsuppgift som ska in veckan efter lägret. Lång tid kvar alltså, men skönt att slippa plugga så mycket på lägret. Till min förtvivlan har dock min laptop givit upp och allt som jag tidigare skrivit på arbetet går inte att komma åt. Tur att jag har en pojkvän två våningar upp och en dator som jag kan låna medan han är borta. Dumt bara att det är hundra grader varmt i hans lägenhet på dagarna och att det mer känns som att sitta i en bastu än i en lägenhet. Den oliiiiiidliga hettan tvingade mig ut på en långpromenad runt stan nu på eftermiddagen. Skönt och välbehövligt. Nu sitter jag återigen, i min ensamhet och filar på interventionen. Tråkigt att vara tvungen att sitta inne i detta underbara sommarväder en lördagkväll, men vad gör man inte för att få ut så mycket som möjligt av lägret som kommer nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback