SM-stafett och 34km K

2012-03-31 @ 19:19:48
Sista helgen på säsongen 2011/2012. SM i stafett och tremil, som i Långberget imorgon blir 34km. Individuell start, klassiskt och 4 varv på en 8,4km lång bana. Det kommer att bli en utmaning. Kroppen kommer att få slita, och huvudet ska jag nog stoppa under armen tror jag. Att vara mentalt stark, orka kämpa, jobba och plåga kroppen en sista gång denna säsong blir morgondagens mål. Förhoppningsvis blir det en fin dag i skidspåren med rättvisa och spännande tävlingar, vilket jag säkert tror att det blir. Vi är många tjejer som vill vara med och göra upp om detta..!!

Idag värmde vi upp kroppen med SM-stafett. 5km, tre sträckor och vilken jämn kamp det blev!! 0,8sekunder skiljde oss, som blev tvåa, från guldmedaljöserna Åsarna idag. En kamp ända in på spurtrakan där Emma Wikén var imponerande stark. Vilken vinnarskalle den bruden har!! Givetvis känns det lite snöpligt med ett silver, vi åkte ju för guldet idag, men samtidigt så har vi alla gjort precis det vi kunde för dagen och då måste man vara nöjd. Åsarnas brudar var helt enkelt 0,8sek starkare än oss idag. Grattis tjejer!

Trots att jag verkligen försöker fokusera på detta nu, sista skidtävlingen, tremilen imorgon, så har jag också mina tankar på onsdag. Kanske både dumt att lägga tankarna på något annat, men samtidigt ser jag det som något positivt och något som ger mig extra energi till morgondagen. På onsdag lyfter jag och Annika mot San Fransisco! Hur häftigt är inte det!? Det kommer att bli en grym resa på alla sätt och jag är övertygad om att vi kommer att ha det så fantastiskt bra där borta på andra sidan. Wow!

Vill avsluta med att ge ett stort beröm till SK Bore som har lyckats ordna till dessa SM-tävlingar trots blidvädret och den dåliga tillgången på snö. Bra jobbat och väldigt roligt att vi i Sverigeeliten får chansen att göra upp om de sista SM-titlarna på ett bra sätt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback