Etapp 1 O-ringen

2012-07-22 @ 21:40:28
Det var en bra dag i skogen idag, men betydligt kämpigare, slitsammare och tuffare än jag kunnat tro på förhand. Det var blött, det var kuperat och lerigt. De nästan nio kilometrarna i skogen blev riktigt jobbiga och det kändes som att tiden kröp fram. När jag gick i mål kändes det som att jag varit ute i flera timmar och att jag var ljusår efter. Jag hade inte gjort några stora bommar, men det kändes som att flytet inte fanns där. Det krånglade och var svårt att ta sig fram. Resultatet visade dock att alla nog upplevt ungefär samma sak. Jag gick i mål på en andra plats och kom till slut sexa. En bra inledning på detta femdagars.
 
Imorgon väntar en medeldistans i samma område. Förhoppnigsvis får jag en ännu lite bättre känsla imorgon och ett bättre flyt. Det ska bli väldigt roligt att bege sig ut i skogen imorgon igen.
 
Efter tävlingen strosade vi en stund på Halmstad, fikade på Espresso House och åkte ut en stund till havet. Härliga hav, härliga sandstrand. Någon timme i en sanddyn var precis vad min kropp och mina ben behövde för att återhämta sig lite. Vädret var inte det allra bästa men som det verkar ska det bara bli bättre nu framöver. Solsken, varmt och härligt! Äntligen kanske vi får lite sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback