Grönklitt & Avesta

2012-01-06 @ 20:39:22

Imorgon gör jag en dagsresa hemåt. Träffa föräldrar, hunden Douglas, storebror med sambo och åka skidor i Grönklitt. Tydligen är Grönklitt just nu ett vinterparadis med massor av snö, vitklädda granar och perfekta spår. Jag längtar!

Morgondagens skidpass kommer att bestå av skidtest. Mina peltonen-lagg ska provas igenom. Att få koll och ordning på de skidor jag har och sådana jag eventuellt saknar känns viktigt. Ju högre upp man kommer som skidåkerska, desto viktigare blir materialet. Skidåkningen blir mer och mer en materialsport och vill man placera sig högt upp i listorna har man inte råd att tappa sekunder pågrund av materialet. Det är för jämt i toppen och dessa sekunder är jobbiga och svåra att åka igen.

Peltonen hjälper mig enormt mycket med material. Deras stöd, hjälp och vilja att hitta det perfekta för mig är så betydelsefullt. Det är svårt att hitta rätt och få skidor som passar. Det handlar inte om ett par skidor, utan det måste finnas en bredd. En bredd för att ha skidor som funkar i alla väder och fören. Ett svårt och tidskrävande arbete. Tack peltonen!

Imorgonkväll åker jag tillbaka till Falun. Middag i Färnäs med min fina familj och sedan hit igen. På söndag tävlar jag i Avesta. Kul att de har jobbat hårt för att kunna arrangera en tävling och härligt att jag får möjligheten att ställa mig på startlinjen igen. 6km fritt. Två varv på en trekilometersbana.

Nästa vecka kommer jag att sadla om till kock för några dagar då jag har middagsbjudningar både måndag och tisdag. Undra vad jag ska laga och bjuda på?


Kommentarer

Postat av: @anders_36

haha vilken sötnöt han skulle man inte tacka nej till en blöt puss av haha.Lycka till nu i avesta. Tacopaj vore det något?? fläskfilegryta med hemgjord potatismos är oxå en hit :-)

2012-01-08 @ 14:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback