Vår och världscup igen

2012-02-29 @ 16:46:33
Det är verkligen vår i luften nu. Solen värmer och plusgraderna närmar sig tiosträcket. Samtidigt som det skriker lite i kroppen att snön inte redan kan smält bort, är det faktiskt väldigt härligt. Skidturerna blir rena rama njutningen och det är snarare svårt att slita sig från skidstadion och bege sig hemåt än att fortsätta åka. Givetvis blir det ganska tungåkt när snön blir blöt, men det är otroligt härligt att åka och njuta i det fina vädret. Så, trots att jag tycker att det är tidigt att vintern börjar försvinna redan före mars månad säger jag : Välkommen våren!
Imorgon åker jag till Finland. Min tredje världscup denna säsong. Kul! Tänk att jag fått chansen att åka fler än en världscup denna säsong och att jag kommer att ha provat tre olika distanser. 15km fritt individuell start i Davos, 15km masstart klassiskt i Nove Mesto och nu 15km dubbeljakt i Lathi.
Jag ser fram emot lördagens race. Dubbeljakt är något som vi inte tävlar i speciellt ofta och eftersom att detta är min första riktiga säsong som ren skidåkare har det blivit ännu färre starter på just denna distans. På SM var det första gången på väldigt många år som jag stod på startlinjen i detta. Vi reser till Finland redan imorgon för att kunna prova banor och skidor under fredagen.
Jag åker för en nationell trupp och kommer att tävla i min klubbdräkt i helgen. Så med vit mössa och röd/blå dräkt kommer ni att förhoppningsvis kunna skymta mig i TV:n på lördag.
Det finns bara ett uttryck för min taktik i helgen: Kör bara köööör!

Kommentarer

Postat av: @anders_36

yeeeey nice :-) Lycka till i Finland :-)

2012-02-29 @ 22:26:38

Postat av: Anna

Heja dig! Lycka till i helgen:)! KRAM

2012-03-01 @ 14:10:37
URL: http://levlivetbra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback