Semester och avstängd från omvärlden.

2012-04-17 @ 14:59:20
Efter SM-helgen i Långberget, som slutade med ett silver i stafetten och en DNS på tremilen pga magbesvär, har jag stängt av skidåkningen och träningen för ett tag. En efterlängtad och välbehövlig semester från allt, såväl som bloggande, plugg och träning. Onsdagen den 4april satte jag mig, tillsammans med en av mina allra bästa vänner på flyget mot USA och Kalifornien. Nästan två veckor i detta faschinerande, härliga och stoooora land har avverkats och jag har haft det så otroligt bra. Ett minne för livet och min hittills bästa resa någonsin.

Att hälsa på en kompis som bor utomlands är något jag rekommenderar över allt annat. En resa på detta sätt blir så annorlunda mot en resa som turist. Att se någon annans vardag, umgås med någon annans vänner och komma in i livet utomlands är häftigt, inspirerande och lärorikt. En kompis som tidigare, under gymnasieåren, haft ett ganska liknande liv som mig, lever idag helt annorlunda. Ändå är det samma härliga och underbara person.

Tack snälla Anders och Annika för fantastiska veckor med Er!

Tillbaka i vardagen igen, men ändå tre veckor kvar av ledigheten. Skönt att inte behöva komma hem och återvända till skolan, känna mig stressad över missade studier och kunna slappna av, komma in i vardagen igen och ta tag i saker utanför skolan som måste fixas.



En spännande skidsäsong 2011/2012 är över för min del. En säsong som varit annorlunda och lärorik på många sätt och som jag överlag är väldigt nöjd med. Jag har nått upp till en högre och mer jämn nivå än tidigare. Kanske har de där riktiga superloppen saknats, men jag har varit stabil under alla säsongens tävlingar och jag har haft en hög lägstanivå. Mitt första år i en träningsgrupp med landslaget har varit utvecklande och jag har under säsongen kommit ut på två världscuper i vit dräkt.

Det kan kännas svårt att se framstegen och känna sig riktigt nöjd med resultat kring plats 30-40, minuter efter segraren, på världscupen, men samtidigt måste jag se det som en utveckling och något positivt. JAG har blivit uttagen till världscupen, jag har fått chansen att prova och övning ger färdighet. Rutinen från dessa tävlingar behövs för att jag ska kunna utvecklas mot mina stora mål och det är väldigt få som lyckas och slår igenom på ett år!

Med SM-medaljer, pallplatser från Sverigecupen och ett stort steg i rätt riktning mot toppen ser jag säsongen 2011/2012 som en bra säsong. En säsong som givit mig motivation att fortsätta utvecklas framåt och en hög erfarenheter. Jag har kunnat träna mycket&hårt under hela året tack vare få skador och sjukdomar. Detta kommer jag att ha med mig i ryggsäcken framöver och med huvudet ännu mer på skaft ska detta nog kunna hjälpa mig framöver. Jag är laddad för ett nytt träningsår, efter semestern..

Även inför säsongen 2012/2013 kommer jag att ingå i Team 2015, landslagets utvecklingslandslag, vilket jag givetvis är mycket glad över.


Kommentarer

Postat av: Mikaela

Njuuut av ledighet och sen så klart ett stort lycka till när det drar igång igen!

2012-04-19 @ 17:39:38
URL: http://mikaelas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback