Ser fram emot en lördag i vilans tecken.

2011-09-09 @ 09:45:36
Dagarna rullar på. Träning varvas med skola och diverse hemmasysslor. Efter resan hem till Mora i tisdags då jag tog emot mitt mina stipendium av Mora of Swedens VD Fredrik Skarp återvände jag på onsdagen till Falun. En härlig lunch med Thomas på cateringcompaniets restaurang vid Gruvan och ett kärt återseende. Thomas är en bra kille, en sån kompis som alltid kommer finnas där. Tyvärr har vi setts alltför sällan den senaste tiden och det var verkligen dags.

Gårdagen ägnades åt två träningspass. Ett riktigt bra styrke/stakpass med Lina på förmiddagen och en extremt rolig comeback som skidorienterare på rullskidsO på eftermiddagen i Bojsenburg. Coach Johan hade lagt 4 roliga och tekniska banor där kartläsningen sattes på prov. Senast jag hade kartstället på magen var vid VM-stafetten i Tänndalen i Mars, så det var ovant! Riktigt knackigt och amatörmässigt i början faktiskt, men det tog sig. Ränderna går aldrig ur och efter två rundor började även orienteringstekniken sitta hyfsat. Som bonus är denna typ av träning otroligt bra för koordination, balans och teknik på skejtrullskidorna och jag kommer därför att försöka lägga in så många pass som möjligt av denna sort under hösten. Trots att jag inför säsongen 2011/2012 har bestämt mig för att satsa hårdare på längdåkningen har jag mål att åka endel skidorientering, och då måste kartläsningen också med på vägen. Förhoppningen är att EM i skidO ska få plats i planeringen och tävlingsprogrammet i vinter.

Idag har jag tränat ett tidigt morgonpass med Emma och Lina. Skönt att ha det gjort tidigt då dagen nästan blir som en hel vilodag fast man tränat. Imorgon ska jag kvalitetsvila! Det innebär nästan två hela dagars vila framför mig. Välbehövligt, skönt och efterlängtat. Kroppen, framförallt den övre delen, behöver ta igen sig lite efter några tuffa dagar med mycket styrka och stakning. Fokus just nu ligger på att försöka komma ikapp styrkemässigt i överkroppen efter min månad i gips. Att lägga in perioder med mycket överkropp tror jag kan vara ett bra sätt att komma tillbaka snabbt, men däremellan behövs återhämtning för att inte överbelasta.

Nu ska jag njuta, njuta och njuta. Det ser ut som att solen tänker bjuda på sig själv under mina vilodagar också. Härligt!

Här kan ni läsa om mig på längd.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback