Nästa stopp Mora&Torsby

2011-09-13 @ 14:17:57
Återigen ska far&fläng packa väskan och dra mot nya träningsmarker. Nya och nya förresten. Tunneln i Torsby är allt annat än ny egentligen, men det är inte en plats jag tränar på varje dag. Den här gången är det IFK Moras seniorer som har ett fyra dagar långt läger i Värmlands skidmetropol och det ska snurras några varv i betongröret igen. Jag har valt att lägga in ett skidpass per dag den här gången. Både lite för att "spara på det goda" med skidåkningen och för att inte gå över gränsen och göra det för tufft. Tunneln blir ganska kuperad om man åker där i ett par timmar. Backarna kommer tätt och det är lätt att pulsen sticker iväg lite för högt på distanspassen. Det är givetvis jättebra att åka skidor och nöta teknik därinne, men ju närmare säsongen jag kommer måste jag vara extra försiktig för att inte bränna för hårt på energin under de lugna passen och istället försöka fokusera och köra riktigt hårt på de högintensiva.
Det är trots allt bara två månader kvar tills formen ska finnas där och kroppen ska vara pigg&alert. Två månader. Två månader till snö och tävlingspremiär. Galet!

Hittade en bild på SSF:s Team 2015-sida från lägret i Sundsvall. Slänger med den idag på bloggen.

Så, idag packar jag bilen och far hem mot Mora. Morgondagen ägnas åt vila och några andra riktigt roliga saker. Vad det blir talar jag inte om idag. Det håller jag på lite. Ror jag det i hamn kommer det nog att bli väldigt lyckat och bra tror jag! Det ser jag fram emot.
Ikväll ska jag försöka mig på klubbens teknikträning i orientering också. Längesen jag höll i karta och kompass nu och orienteringstekniken sitter väl inte riktigt som ett smäck, men det blir säkert roligt. Och ja, jag lovar att hålla armar och ben hela den här gången!

Igår var jag, Thomas och Anton på bio. Jägarna2. En bra film och ett trevligt sällskap gjorde kvällen riktigt lyckad! Tack för det boys.

Vill passa på att tacka Vildgåsen och Cateringcompaniet, återigen, för Eran grymma service!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback