Jag blir starkare!

2011-09-22 @ 12:27:46

Träningen i gymmet börjar sakta men säkert ge resultat. Efter att ha varit delvis handikappad med bruten handled och ett paket på armen i nästan en månad var styrkan betydligt försämrad och jag var faktiskt riktigt klen. Men nu, efter några veckors styrketräning börjar jag äntligen vända trenden och jag känner en förbättring. Det glädjer mig!! De vikter som jag tidigare fått slita och kämpa med för att lyfta for på förmiddagspasset upp enkelt och jag kunde till och med öka lite. Träning ger färdighet!

Annars har morgonen ägnats åt en DXA-mätning på Falu sjukhus. En mätning där man får fram kroppssammansättningen i allt från bentäthet till fettprocent och andelen muskler. Spännande och intressant grej det där tycker jag.

Solen skiner i Falun idag, och jag tror nästan att jag ska skina ikapp med den. Jag trivs bra med livet just nu!


En härlig sensommarbild på mig, Douglas och mamma. Ni är ovärdeliga för mig!


Kommentarer

Postat av: Mamma

Som Du har kämpat tillbaka efter allt!!Du är grym -tycker speciellt Douglas som ALLTID blir supertrött efter ett pass med Dig.

2011-09-22 @ 22:18:09

Postat av: maria

Grattis Helene! Stipendie ett stipendie två och segerni tjurruset. Vilket floooow ! :-)

Ska du hem till Mora får du mer än gärna slå en pling eller trycka ner några rader. Fast det kanske är späckat hela hösten som det brukar att vara.

Lycka till i alla fall och må så himla gott!

Kram

2011-09-24 @ 16:05:23
URL: http://mariarydqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback