Snö i Toblach.

2011-10-07 @ 13:27:10
Vilket väderomslag. Från 25gradig värme och solsken, träning i sporttop och korta tights till snöfall, överdragsbyxor och tumvantar.
Snön har hittat oss skidåkare i Toblach. Topparna är alldeles vita, men som tur är lägger sig inte snön här nere i byn utan vi kunde genomföra dagens skejtrace på rullskidbanan. 2 varv för damerna och 3 för herrarna. De tänkta Eagleskidorna byttes ut mot Marwe på grund av de blöta banorna och för första gången under vistelsen i Tobalch frös jag på uppvärmningen.

Racet gick bra och jag är väldigt nöjd med mitt genomförande! En pirrig känsla i kroppen efter frukost tyder på att tävlingsnerverna fanns där och jag är nöjd med min uppvärmning. Tävlingslikt, spännande och lite nervöst. Trots att man vet att det inte är blodigt allvar kommer nervositeten när nummerlappen åker på. Bra att få träna på dessa situationer och det är definitivt så att jag pressar mig lite extra så fort det heter "tävling" istället för intervall.

Nu börjar molnen lätta och solen titta fram. Eftermiddagens stakpass från Österrike kommer säkert att bli väldigt fint med vita, snöklädda toppar omkring.


Snart är jag där igen. Premiären i Bruksvallarna närmar sig med stormsteg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback