En känsla kan förändras så fort.

2011-10-24 @ 13:02:13
Ett tillstånd och en känsla kan vända fort. Fortare än man hinner blinka. Ett härligt lugn och en positiv inställning kan förändras till något tungt, grått och tomt. En obehaglig känsla av hjälplöshet och något som man inte kan peka på, ta på eller överhuvudtaget kan påverka. Samtidigt som det är ett jobbigt tillstånd måste man låta sig själv vara grå ibland.

Jag tillåter mig att vara grå idag, tillsammans med vädret och himlen ute. Det är också grått och dystert. Höst-dystert! 

Det positiva är att det lika fort kan förändras åt andra hållet. Från det gråa till det färgglada röda. Det är dit jag strävar nu. Mot det röda, klara, enkla och lättsamma. Hoppet om att vända.


En strävan om ett annat tillstånd..

Kommentarer

Postat av: Maria

SÅÅ sant som det var sagt. Jag brukar själv ofta påminna mig just precis om det. Att det man känner faktiskt är en känsla och inget annat. Och känslor går över. Alla. Både bra och dåliga. Alltså är inte det man känner jämt så allvarligt. Därför att det är bara det man känner just idag. Kanske inte ens längre i morgon. Ibland nästan skrattretande. hur man kan känna en sak så himla mycket ena dagen, och så nästan tvärt om nästa dag. Ibland räcker det med att ta en smörgås för att se annorlunda på livet:-)

Må gott Helene!

2011-10-24 @ 15:54:37
URL: http://mariarydqvist.se

Postat av: Helene

Tack för dina fina ord Maria! Du har så rätt. Jag hoppas att den glada känslan hittar mig imorgon igen!

2011-10-24 @ 18:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback