Dimma.

2011-10-27 @ 12:11:17
Idag ligger dimman tät över Falun. Det är fuktigt och grått i luften och riktigt svårt att hålla ögonen öppna. Trött blir man av detta väder och har man en dålig dag är risken stor att det blir ännu tyngre.
Min känsla, den grå, tråkiga och dystra som jag haft några dagar har dock börjat försvinna. Det är lättare i kroppen och det känns bättre. Det som legat där och stört, irriterat och gnagit inom mig löstes upp lite igår och idag mår jag bra. Förmågan att kunna vända, känslan av att börja se ljust på saker och ting och att kunna le är härligt! Nu är det bara solen jag saknar, sedan är jag nog tillbaka igen! Alla fina ord från mina nära och kära har betytt massor - Det är Ni som ger mig energin jag behöver för att vända. 

I det mörkaste mörkret begav jag mig ut och sprang imorse. Blött, svart och dimmigt. Svårt att se vart jag satte fötterna och sviiiiisch - plattfall på mage i leran. Härligt! Leriga tights, en vit tröja som inte längre var vit och en smutsig Helene reste sig måttligt road upp och fortsatte löpturen.
Träningspasset fortsatte med en timmes skejtåkning med fina Lina. Lite lugnt, lite fartökningar och stegringslopp där kroppen svarade bra. Dåliga stavspetsar (som inte slipats sedan i Toblach) gjorde det lite svårt att få fäste(konstigt!?) i den kalla asfalten, men en desto större anledning för mig att komma över stavarna och trycka med överkroppen. Inget ont som inte för något gott med sig.

I eftermiddag åker jag hem till Mora. Ikväll ska jag njuta! Mamma, Towe och jag ska gå på spa. Bubbla, mysa och ha det skönt med en härlig behandling innan vi ska äta middag på Standrestaurangen. Lyxigt på en torsdag, men efter den här veckan känner jag mig faktiskt värd denna lyx.
Imorgon ska jag fortsätta njuta av en skön vilodag. Mycket att pyssla med och spännande möten väntar och på söndag åker jag på snöläger med teamet.


Premiären i Bruksvallarna 2010

Tyvärr kan vi inte åka till Bruksvallarna som planerat och det känns lite trist. Men, det är bara att gilla läget och se fram emot fina träningdagar på snön i Östersund. Nu ska formen hittas, detaljerna slipas och känslan på skidorna sökas upp. Det är nära nu - Om två veckor gör jag tävlingspremiär imorgon!

Nu ska jag käka lunch hos min guldsponsor Cateringcompaniet & Vildgåsen här på Högskolan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback