Vilken energiboost - igen!

2011-11-02 @ 14:09:15

Linda är en av mina allra närmaste vänner. Som jag skrev i inlägget tidigare är hon en sådan vän som förstår mig, kan mig och vet hur jag är. Vi känner varandra utan och innan och har inga hemligheter för varandra. Det som händer i mitt liv vet Linda och hon stöttar mig i allt jag gör eller tar mig för. Precis lika mycket som jag stöttar henne i hennes vardag och liv. Trots att våra liv idag skiljer sig endel från varandras finns där också många likheter. Igårkväll efter träning och middag fick jag träffa min vän här i Östersund. Vi har inte setts sen i maj på skidgymnasiejubileumet och det var verkligen inte en dag för sent att vi fick prata av oss lite. Det har hänt så mycket sedan i våras och tyvärr gick tiden alldeles för fort. Det finns så mycket man vill säga, prata om och gå igenom, men tiden bokstavligt talat rann iväg. Jag är ändå otroligt tacksam över den tid jag fick med Linda och det var verkligen en energiboost för mig!


Ett besök i gymmet på Vintersportcentrum blev ett skönt avbrott i skidåkningen på förmiddagen.

Det är fortsatt FÖR varmt i Östersund och tyvärr börjar det även synas på det snötäcke som ligger ute i ÖSK-terrängen. Avsaknaden av käle i backen gör att snön smälter både under- och ovanifrån och det blir ganska blött och löst under passen när alla skidåkare snurrar i spåret. Jättetrist att vädret inte är på skidåkarnas sida nu inför premiären nästa helg. Vi vill ha kyla och snö nu!

Endast två pass återstår av det korta lägret med teamet och imorgon efter lunch packar vi in oss i bilarna och far hemåt Falun igen. Hur det än blir med tävlingspremiär eller inte nästa helg lär träningen inför bli barmarksinspirerad och bestå av löpning och rullskidor. Något race till och lite formtoppningsintervaller, annars ganska lugna dagar för att hitta den där härliga överskottsenergin som lär behövas för tre tuffa tävlingsdagar.

Ikväll blir det middag på Bishop Arms i stan och ett gott ombyte till de matlådor vi tidigare ätit från lunchrestaurangen. Att slippa tänka på matlagning och ha färdig mat direkt efter passen är dock guld värt. Ju fortare man kan få i sig energi efter dagar med uppåt fyra timmars träning desto bättre!


Det här lägrets glädjeskutt tillsammans med Sumpans & Östnors stoltheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback