Jag knyter näven!

2011-11-21 @ 19:46:07
Det är så nära nu. Det är inte alls långt bort. Ett besked om ännu en missad plats i helgens världscup, precis på strecket, är givetvis lite bittert men samtidigt som tändvätska för mig. Nu är det nära, och jag tänker visa att jag kan och vill vara med framöver! Jättekul att tjejerna i vårat lag, Team 2015, får chansen att tävla i Kuusamo i helgen och mäta sig med världseliten. Lycka till Lina och Lisa! Det är givetvis inspirerande för hela gruppen och en morot för oss alla att se er tävla!

Inför förra säsongen hade var mitt sikte helt inställt på skidorientering. Jag skulle åka någon längdtävling för att prova på hur jag stod mot de bästa i Sverige och jag såg det som bra träning för skidorienteringen.
Med längdåkningen hade jag egentligen inga tydligt uppsatta mål, utan det var EM & VM i skidO som var prioriteringarna säsongen 2010/2011.
Längdåkningen gick så otroligt mycket över förväntan! Jag fick möjligheten och chansen att åka skandinavisk cup i Norge och jag presterade fler fina resultat som gjorde att jag fick chansen i Team 2015 denna säsong.

En stor motivationshöjare att lägga skidorienteringen lite åt sidan och fokusera på min "grund-idrott" längdåkningen igen. Platsen i laget denna vår, sommar och höst har varit så utvecklande för mig! Jag har tagit stora kliv framåt och jag har utvecklats. Delar i skidåkningen som jag tidigare haft otroligt svårt för börjar falla på plats och den klassiska åkningen fungerar bättre än någonsin. Jag längtar tills första klassiska tävlingen i Boden om två veckor.Det ska bli så spännande att se hur det funkar att tävla.

Jag har bestämt mig, jag knyter näven...!!

Sprintrace idag med laget i Bruksvallarna. Igen ett positivt besked och en boost för självförtroendet. Till och med här har jag utvecklats!

Kommentarer

Postat av: Anna

Du är grym Helene! Hejar på dig:) KRAM

2011-11-22 @ 20:49:12
URL: http://levlivetbra.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback