Semestern är över - jag är tillbaka

2011-05-03 @ 20:31:42

Precis som jag har bloggen tagit semester ett tag. Jag tycker om att skriva och berätta för Er om hur jag tänker och tycker, men samtidigt har det varit skönt att bara släppa allt som har med skidåkning att göra ett tag och låta livet rulla på ändå.
Det har varit en fantastisk period sedan sista skidtävlingen, 3mils-SM, var avklarat.
Veckan efter SM i längd sadlade jag om och sprang SM i terränglöpning. Att kombinera tävlingen med 3dagar hos min fina vän Annika i Uppsala gjorde helgen till en höjdare. Själva loppet, 4km maxlöpning, var inget som mina ben var van vid och jag fick verkligen smaka på riktig smärta!! Det värkte ända ut i fingrarna av mjölksyra när jag sprang i mål. Jag orkade inte hålla ihop loppet riktigt utan tappade mycket på andravarvet och slutade kring nummer 15 i resultatlistan. Men, trots mjölksyrachocken fick jag ett kvitto på att farten finns där och att jag faktiskt KAN springa lika fort som de allra bästa när jag har en bra dag.

Semestern på kanarieöarna var en höjdare! Att unna sig en riktigt lugn vecka med sol, bad, god mat och trevlig sällskap var verkligen vad jag behövde. Batterierna kunde laddas om och jag kom tillbaka till Sverige med ny härlig energi. (men tyvärr ett kontokort fattigare)

I måndags inleddes det nya träningsåret 2011/2012. Året då jag ingår i Team2015! Jag ser nu fram emot första samlingen. Redan nästa tisdag är det dax och sedan väntar en hel sommar och höst med spännande läger och tuffa träningsveckor. Det ska bli en utmaning, men jag ser fram emot det!

Veckorna fram till sommarlovet kommer att bli tuffa då jag har mycket av allt att göra. Träning, 100% skola, jobb och andra saker runtomkring på det. Men det är bara att bita ihop och kämpa på under fem veckor och tänka positivt. Att jag har ett sådant fantastiskt jobb på skidgymnasiet gör dock att jag får extra energi och det underlättar faktiskt mycket.

Nu ska jag återgå till studierna och slutföra den här kursen på torsdag. Förhoppningsvis 7,5hp rikare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback