Fågelberget & Alnön runt

2011-05-25 @ 21:53:35
Lägret fortsätter och dagarna går i ett. Frukost, träning, lunch, sova(för endel, jag måste plugga), mellanmål, träning igen, middag och kvällsfika. Ja, vi tränar, äter och sover. Enformigt? Lite kanske, men som skidåkare älskar man lägerlivet på något sätt. Förutom att jag tyvärr har endel skola att göra nu, vilket förstör vilan mellan passen lite, är det ett fint liv. Jag sover gott om nätterna, jag äter god mat och jag får göra det jag tycker om tillsammans med andra härliga skidåkare.

Idag har vi sprungit en fin tur på förmiddagen till Fågelberget och sedan i de ökända "smirre-backen", "EKG-backen" och "Stövel-backen" som avslutning. Ett härligt pass i varierande A1 och A2-fart.

På eftermiddagen åkte vi rullskidor, stakning på Alnön. Lina, jag, Charlotte och Tiio gjorde sällskap runt ön och det är verkligen otroligt fint därute. Vilka hus, vilka tomter, vilka stränder! Någon sa något om Norrlands Hawaii. Jag tror det stämmer!

Imorgon får vi en välförtjänt vilodag(nästan). På morgonen ska vi köra ett styrkepass, men sedan är det ledigt hela dagen. Vi får se vad Anders&Lars hittar på för aktivitet efter lunch. Det har utlovats något som vi inte kommer att ångra att vi följde med på. Kul! Sedan hoppas jag på en fika eller en glass på en uteservering på stan. Det skulle vara otroligt skönt om solen kunde skina imorgon också.

Sedan är det bara 5pass kvar av det här lägret. Det går fort när man har roligt. Att få träna med så duktiga tjejer och killar och att ha sällskap av världsstjärnor på träningarna, det är klart det är motiverande. Att ha haft sällskap av Charlotte på alla pass hittills är jätteroligt.

Nu väntar sängen. Nattinatt.

Tyvärr har jag inga bilder att bjuda på från lägret..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback