Aerobics-dagar

2011-05-04 @ 21:25:41

I kursen fysisk aktivitet och hälsa I som jag läser nu ingår en redovisning av ett träningsprogram till musik där vi ska leda ett pass på 25minuter. Det ska ingå en uppvärmningsdel, en pulshöjande del, rörlighet och en styrkedel. Allt ska anpassas till musik och en koreografi ska göras i takt till musiken. Dessa träningspass redovisas för klassen och idag har vi haft 6 redovisningar. Imorgon väntar lika många, där bland annat jag ska redovisa mitt program. Det blir alltså mycket gruppträning till musik dessa dagar och jag måste erkänna att armarna är ganska möra under dagens sjätte styrkedel med 3minuter armhävningar..

Mycket av min tid ägnas åt skola nu. I helgen är jag skol-LEDIG eftersom att kursen avslutas imorgon eftermiddag. Det ska bli skönt. Har i och för sig massa andra saker att greja med, så jag lär inte bli sysslolös.

Nu väntar sängen på mig. Tidig uppstigning imorgon.
Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback