VM-silver i sprint, igen!!

2011-03-22 @ 15:31:35
Helt galet!!
Jag lyckades återupprepa det jag gjorde i Japan för två år sedan. Jag tog silver på sprinten och öppningsdistansen på VM!
Tove Alexandersson, världens bästa sprintjunior, och idag även senior, vann med tre sekunder. Häftigt med två svenskor på pallen!



Jag var länge i ledningen och hade greppet om tävlingen ända tills näst sista kontrollen. Där tog Tove ett mycket bättre vägval än mig och lyckades smita förbi.
Trea blev finskan Liisa Antilla.

Seedade gruppen hade verkligen inte vädergudarna med sig idag. Jag hade ändå tur som startade tidigt i röd grupp. Jag drabbades bara av skyfallet av snö på andra halvan av banan. De som startade senare hade problem redan från start. 30 sekunder före min start började snön falla och det tilltog mer och mer. Sista slingan var det otroligt vitt, och svårt att se både karta och spår. Men, det är en vinteridrott vi håller på med och bara att gilla läget. Vädret kan man inte göra mycket åt tyvärr..

Nu sitter jag och myser och njuter med min vår-spotify-lista i solen på balkongen. Ibland är det lätt att leva!!

Imorgon åker vi medeldistans. Vad som erbjuds då återstår att se.

Kommentarer

Postat av: Linapina

Stort Grattis!

Det är rätt mycket som ska stämma för att man ska få kliva upp på en sprintpall. Är riktig impad av Tove, men även av 'tanten' på tredje plats. Om jag inte minns fel har jag samsats med henne på någon jvm-pall, och då snackar vi alltså tidigt 90-tal... Hur orkar man?

Kör hårt!

2011-03-22 @ 23:13:12
URL: http://ardetintemer.blogspot.com/

Postat av: Annika

2011-03-23 @ 10:12:06

Postat av: Annika

STORT GRATTIS till VM-silvret, håller en tumme idag också :-)

2011-03-23 @ 10:13:10

Postat av: Linda J

Stort grattis. Det är roligt att se framgång för "gamla" tierpare :-)

2011-03-24 @ 21:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback