Vilka kämpar.

2011-03-06 @ 22:48:48
De sliter, de frustar, de svettas, klunkar blåbärssoppa och stakar sig alla nio mil. Dom är kämpar allihop som tar sig igenom ett Vasalopp!! Jag kommer aldrig att sluta imponeras över ALLA som åker Vasaloppet. Det spelar ingen roll om det är segraren eller den som kommer i mål sist av alla. Alla gör en enorm prestation. Det är både beundransvärt att en människa kan åka nio mil på under fyra timmar på skidor, men minst lika imponerande att en människa kan åka skidor i drygt 12timmar!! Tänk att stå på ett par skidor i ett halvt dygn!? Fantastiskt!


Jörgen Brink vann Vasaloppet i år igen, precis som när jag var kranskulla förra året.

Efter skejtvasan har jag mest myst runt och njutit av min härliga dag i spåret. Det var verkligen en bra dag i fredags och ett av loppen från säsongen 2011 jag kommer att minnas med stor glädje. I lördags var jag uppe tidigt igen för att hinna träna ett pass före valla-passet i mässan som startade redan klockan tio. Det var en sliten Helene med en rätt trög kropp som gav sig ut på de klassiska skidorna. Att det blåste i stort sett storm och var isiga spår fulla med barr och kottar gjorde inte träningen mer lättsam... I början var det riktigt slitsamt och jag funderade i början på att vända hemåt direkt. Men krafterna kom tillbaka och som tur var träffade jag en glad Emma Wikén i spåret bortanför Eldris och fick sällskap på andra halvan av passet!

Under lördagskvällen gjorde jag mitt sista officiella framträdande som kranskulla för Vasaloppet. Jag tackade för mitt år och lämnade över det ärofyllda uppdraget till Frida Dahl. Jag vill passa på att TACKA Vasaloppet och alla inblandade för ett enormt roligt, trevligt och lärorikt år som Er ambassadör. Det är med stor stolthet jag kommer att bära med mig mitt år som kranskulla för Vasaloppet 2010.




Till min glädje fick jag även träffa Johanna som arbetar på Risenta AB i kyrkan. Som sponsorer för Vasaloppet var hon på plats som vip-gäst. Tänk att jag och Vasaloppet har samma sponsor, det är kul! Risenta är en fantastisk sponsor och stöttepelare på alla sätt för mig. Trevlig personal och goda nötter..

Mat som får mig&min mage att må bra.
Spana in deras produkter på: www.risenta.se


Imorgon väntar två härliga träningspass med två härliga brudar. Först med Annika på förmiddagen och sedan med Emma på eftermiddagen. Hoppas på solsken.

Vill avsluta dagens inlägg med att skriva och berömma min underbara, älskade och fina vän Linda för hennes kämparinsats i Vasaloppet idag. Under sju timmar var målet och tjejen glider in på 6.58. Så bra!
Även Lindas pojkvän med kompis skidade de nio milen och gjorde det med bravur. En mycket trevlig helg har vi haft när ni varit här hos oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback