Snökaos och för svårt för mig idag.

2011-03-23 @ 17:03:49
Ett snökaos och inte mycket till spår. Det beskriver dagens VM-medeldistans ganska bra.
Snön föll tätare och tätare ju närmare start vi kom imorse och jag förstod redan innan loppet att det skulle bli en utmaning och att det var viktigt att hålla i riktning och kompass idag. Spåren snöade och drev igen av blåsten, och det var svårt att överhuvudtaget se om det var ett uppkört skoterspår som fanns med på kartan eller ett gen.

Inledningen gick bra och farten fanns i både ben och huvud. Påväg mot fyran började dock eländet. Det vägval som jag planerat att ta fanns inte!! Spåret som jag hade tänkt att åka var översnöat så jag fick snabbt ändra mitt vägval. Påväg mot femman blev det FÖR svårt för lilla mig. Jag tappade bort mig i mjölpåsen och fattade verkligen ingenting!! Där stod jag på myren och såg ut som ett stort frågetecken. Jag visste inte om jag skulle åka uppåt eller neråt och spåren gick inte att läsa in sig på. MÅNGA minuter gick innan jag kunde ta femman.

Tian var också ett mysterium under dagens lopp och återigen försvann minuter. Slingan efter varvningen gick bra och jag lyckades plocka 6 placeringar och bli tia. Besviken? Både ja och nej. Jag hade inte det som krävdes idag och inte flytet och jag vet faktiskt inte vad jag hade kunnat göra bättre. Det var helt enkelt för svårt för mig i snöfallet, det är bara att konstatera och gå vidare. Jag kan bättre än så här!!

Som ett litet plåster på såren efter dagens lopp blev jag ändå uttagen att åka sprint-stafetten för Sverige imorgon. Peter Arnesson och jag ska åka tre sträckor var där han startar och jag kommer att gå i mål. Det ska bli en spännande stafett där jag vet att fokus på orienteringen måste vara nummer ett. Det kommer att bli tight och sekunderna är viktiga. Fullt fokus imorgon i snöstormen!


Spurt mot mål.

Ikväll kommer mamma, pappa & Douglas hit och supportrar på resten av loppen! Det är tre viktiga tävlingar kvar på det här mästerskapet och nu ser jag bara framåt. Sprint-stafett, vilodag, långdistans och stafett med avslutning på söndag.

Hade förövrigt riktigt bra skidor idag. Tack Peltonen och våra fantastiska vallare som gör ett grymt jobb!





Kommentarer

Postat av: ampe

Ja det såg lite vilset ut på GPS:en. Hoppas på bättre väder på lördag med fina spår så att du kan njuta av dagen.

Bra kört på mixen förresten!

2011-03-24 @ 23:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback