Sista förberedelserna...

2011-03-17 @ 22:05:48
...inför kommande VM på hemmaplan. På tisdag är det premiär. Sprint på VM i skidorientering. Det ska bli roligt att ÄNTLIGEN få komma igång. Ett VM på hemmaplan lär bli speciellt, men ändå precis som vanligt. Till fördel har vi svenskor och svenskar att allt faktiskt är bekant och inte helt främmande. Vi är vana vid typen av spårsystem, typen av terräng(även om detta blir lite speciellt i fjällmiljö), speakern är densamma som på SM (för min del även snudd på KM), det är kända personer som står i starten, maten är svensk husmanskost och inte en rysk buffé där det bjuds på allt och ingenting och vi har trogna supporters i form av mammor, pappor, syskon och hundar på plats. Det är klart det ska bli roligt och en HÄFTIG utmaning och upplevelse.

Jag kan nöjd gå in i mästerskapet och veta att jag gjort det jag ska. Nu gäller det att fokusera på rätt saker och njuta. Då tror jag att det kommer att gå som allra bäst. Mitt nyckelord i skidåkningen är glädje, och jag ska ha förbaskat roligt!

Helgen kommer tillbringas hemma i Färnäs. Inget skidspel för mig. Det tar för mycket kraft och energi att vara supporter och jag väljer därför att stanna hemma och ladda. Givetvis är Falun otroligt häftigt under skidspelen, men när det väntar ett VM bakom knuten får det tyvärr vara utan mig i år. Det kommer fler år.. och då vill jag vara med!!

Vill avsluta dagens inlägg med att skicka tankar till min klubbkompis/lagledare i IFK Moras OK, Rune Larsson, som så tragiskt lämnat oss igår kväll. Jag tänker på alla hans nära och kära och beklagar sorgen.<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback