Ooooolala.

2011-03-10 @ 16:32:58
Vårsolen tittar fram ibland och ger sånna härliga vibbar. Härliga vibbar av vår. Fast igår när vi satt och ät middag sa mamma "det ser ut som jul-snö som kommer. det ser ut som ett julkort" Det snöade och yrde hela eftermiddagen i mora igår, men idag när jag kom tillbaka till Falun efter en vecka på bortaplan (hemmaplan) värmde solen igen.

Har haft en skön vecka i Färnäs. I måndags fick jag ääääntligen träffa min älskade vän Annika och åka en skidtur på vasaloppsspåret med henne. När man pratar oavbrutet i 90minuter känns passen väldigt korta, och det är otroligt lättsamt att träna. Underbart att träffa min kära vän igen. Jag saknar henne hela tiden annars. Annika är en sån där vän som alla borde ha. En sån vän som får mig att må bra, känna mig trygg och lugn.
På eftermiddagspasset hade jag också bra sällskap av Emma Wikén och det passet gick minst lika snabbt och smidigt. KUL! Emma & jag fick till fler bra pass tillsammans under tisdagen också. Grejt!

Under tisdag och onsdag var jag tränare på skidgymnasiet. Men beroende på JSM-veckan i Boden var deltagarantalet på träningspassen minst sagt litet.. Några tappra elever hade jag trots allt med mig ut och skidade.
Idag är jag alltså tillbaka i lyan i Falun igen. Skönt på ett sätt, men också ensamt. Det är bara lilla jag och ingen mer. Ingen att prata med, laga mat till eller bara sitta i soffan med och kolla tv. Får njuta av tystnaden lite och göra sånt som bara jag vill! Det är iofs skönt ibland det med.

Om två veckor är VM på hemmaplan i skidorientering igång. Det blir häftigt och kul. Säsongens stora mål i skidorientering närmar sig med stormsteg och snart ska jag vara på tårna både skidåkningsmässigt och orienteringsmässigt igen. Med en pigg kropp och ett huvud av Einstein-kvalitét (vet inte om han var så bra på kartlästning och framförhållning, men smart var han) kan det ju leda till något lika stort som EM-resultatet (gärna utan sju stygn i röven)
Det här glädjer mig!

Bjussar på några bilder från skejtvasan.

Stulen från Linas blogg. www.skidorarmode.blogg.se




Jag i täten efter Eldris

Kommentarer

Postat av: Annika

Alla borde ha en vän som dig med, längtar redan till nästa pass!:)

2011-03-13 @ 00:15:19

Postat av: Annika

Alla borde ha en vän som dig med, längtar redan till nästa pass!:)

2011-03-14 @ 23:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback