En helt vanlig måndag.

2011-03-14 @ 11:25:25
Vilodag. Solsken och vår i luften.

Idag är det en rätt vanlig måndag. Inga speciella planer förutom lite uppsats-skrivning och en promenad till Restaurang Vildgåsen för lunch. Ska inte träna något idag. Helgen har bestått av mycket fart och kroppen behöver återhämtning. Det ska bli skönt. Det är härligt att veta att man gjort en bra träninghelg och att känslan i skidåkningen är bra när man har en hel vilodag framför sig.

Ikväll åker jag mot Mora igen. Imorgon väntar jobb på skidgymnasiet hela dagen och på onsdag kör vi sista teknikpasset i förberedelserna inför VM nästa vecka.
Kommer att stanna hemma i Färnäs ända tills söndag då vi reser upp mot Tänndalen. Hade sett fram emot skidspelshelg här i falun, men tror att jag spar mest energi och kan ladda upp bäst på hemmaplan när det blev som det blev. Jag har lite svårt för att stå bredvid och titta och heja på tävlande skidåkare när jag inte får tävla själv. Det är väl tävlings-jävulen i mig som inte riktigt pallar det..



Nu börjar verkligen säsongen lida mot sitt slut. Samtidigt är det otroligt mycker ROLIGT kvar. VM och SM är båda högt prioriterade mål för mig och jag ser fram emot den här sista månaden på skidor. Om en dryg månad byter jag gren och idrott direkt. Från skidåkning till löpning. Jag har idag anmält mig till terräng-SM i Uppsala den 16 april. Jag har inga stora förväntningar på att benen ska vara jätterappa och att jag ska göra stordåd på terrängbanan runt slottet. Ser det mest som en kul grej och ett bra avslut på träningsåret 2011. Vaderna kommer säkert inte att tycka att det är lika roligt, men de får ju sin välförtjänta vila direkt efter.

Har beställt lite snygga brillor till vårens solsken också. Här kan Du kolla in massa snygga solglasögon och beställa ett par du med. http://www.prestige.se/startpage



Nu ska jag skriva vidare på min uppgift i Idrottsmedicin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback