Årets hittills finaste skidpass.

2011-03-02 @ 14:08:21
Hur härligt är det inte med skidåkning i första vårsolen? Kallsnö, lätt före, pigg kropp, lagom långa(korta) pass och VÅRSOOOOL! Det är underbart. Det är nu jag ska passa på att njuta! Att unna mig att bara ha roligt under alla träningspass och surfa på den här underbara vågen som detta fantastiska väder och dessa mysiga skidförhållanden ger. Det gör mig glad och varm i kroppen och knoppen. Jag älskar det!

Förmiddagen bestod av ett lagom långt impulspass med Lina&Emma på Lugnet. Coach Granath (www.johangranath.se) var också med och gled och peppade. Killarna körde hårdare och pressade intervaller. Men det hoppade brudarna över idag. Vi njöt istället. Av vädret, våren och det lagom långa skidpasset.
Passa på att kolla in Linas blogg (www.skidorarmode.blogg.se) och Emmas blogg (www.erikssonemma.blogspot.com) också.

Nu kollar jag skid-VM på tv med hämtmat från Vildgåsen och hoppas på framgångar för de svenska åkarna.

Sedan tar jag 270an mot Mora. Längtar till Douglas och mor&far nu. Ska bli skönt att komma till Färnäs och jag ser med glädje fram emot fredagens skejtvasa. Snälla vädret, bjud mig på lite sol då med. Gör de 45kilometrarna mellan Oxberg och Mora till något njutsamt plågsamt.


Bild från helgens jaktstart med Lina i tät


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback