Vart tar tiden vägen?

2011-06-15 @ 09:56:24
Man hinner knappt knäppa av sig skidorna, hoppa ur pjäxorna och ta av sig skidmössan efter säsongsavslutningen förrän vinterkläderna ska på igen och det ska åkas skidor. Tiden går galet fort & jag hinner knappt fundera på vad som ska göras förrän det är gjort och fokus läggs på nästa sak.
Det känns som att jag nyss var påväg till Torsby för att testa skidor inför säsongen 2010/2011, och nu är jag påväg dit igen, för kommande säsongs utprovning av skidor. Skynda, skynda..

Läger med Team 2015 och A-lagets tjejer blir säkerligen tufft & utmanande, men framförallt roligt. Intressant med nytt träningssällskap och nya ansikten. Eller, nya och nya, jag känner ju igen alla, men jag har aldrig varit på läger med dem förut och tränat med dem två pass om dagen i en veckas tid. Det blir nytt.

Vi kommer att bo på Valbergsängens vandrarhem som ligger i direkt anslutning till betongröret där skidmilen och timmarna på snö ska samlas. Snurr, snurr, snurr. Ett varv till, ett varv till, och ett till.. Enformigt kanske ni tycker, men som skidåkare tycker man ändå att det är lite härligt & lite så där "tråk-roligt" att vara på snö och åka skidor, hur trist och grått röret än är på insidan. Det är tjatigt, men ändå lite njutsamt.

På onsdag om en vecka kommer jag hem igen och då ska jag fira midsommar i Dalarna. Härligt! Det blir Orsakajt´n på midsommarafton och sedan hoppas jag få träffa mina älskade vänner som kommer hem över helgen. Det längtar jag till.

Nej, nu är det bäst att jag packar, annars springer väl tiden ifrån mig och jag kommer till Torsby utan saker..


Det känns roligt att presentera min nya stav-sponsor inför kommande säsong. One Way och Nordic Trade kommer att hjälpa mig under säsongen 2011/2012.



Jag kommer att fortsätta åka Peltonen säsongen 2011/2012. Jag är otroligt nöjd över den service & det material jag får av dem!




Detsamma gäller Bliz active eyewear & Prestige som går under företagsnamnet Future Trading. Fantastiska glasögon att åka skidor i eller glida runt på stan i. Och så finns dom ju i så snygga färger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback