Tillbaka.

2011-06-06 @ 19:17:37
Jag är tillbaka i Falun. I min fina lägenhet där jag trivs som fisken i vattnet. Var längesen jag var här nu igen, men det är konstigt nog sig likt. Mina blommor är otroliga. Dom överlever i 25graders värme i ett fönster i gassande sol utan vatten på över en vecka. Det är bra!

Idag har jag minsann sprungit. Först elitseriesprint i Samuelsdal här i Falun. Jag sprang i elit-2 pga för dålig ranking och det gick riktigt bra tills sista kontrollen där jag sprang till varvningskontrollen för elitserieklasserna istället för sista. Dumt och där tappade jag andraplatsen. Kom 4a men är ändå nöjd. Om det Lisa Larsen säger om att topp 5 får springa elitserien nästa tävling i E1 stämmer springer jag elit på Oringen. Elit på Oringen = sprint en etapp. BRA! Sprint är lite som skidorientering. Snabba beslut och handlar mycket om att ha god framförhållning och hela tiden veta vart du är och i vilken gränd du ska svänga. Roligare än vanlig skogsorientering om du frågar mig.

Efter en lunch på Lugnet var det snabba kast, ombyte och in i bilen igen mot Borlänge. Ett löprace med coach Johan och DSA i spets skulle avverkas. Först en prolog med individuell start 2,5km och sedan en omvänd jaktstart med den dubbla tiden 5km på det. Otroligt jobbigt för både flås och ben, men så skönt efteråt!
En riktigt bra dag alltså med två snabba och intensiva träningspass.

Nu är jag trött och ska nog lägga mig i soffan och titta om det är något på tv. Insåg också att yoghurten från sist jag var här helst hade velat gå ut ur kylskåpet själv ikväll... Innebär att jag måste gå på Maxi och handla en ny.

Kommentarer

Postat av: Ingrid V

Grattis till segern i Borlänge! Kom ihåg vad som tog dig fram till fina prestationer i vinter, lyssna på kropp och överskott. Lycka till vidare! Kram Ingrid

2011-06-09 @ 23:23:19

Postat av: Helene

Tack Ingrid. det ska jag!

2011-06-12 @ 22:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback