Kunde ha blivit en prick i protokollet.

2011-07-15 @ 21:11:06
I måndagsmorse strax efter klockan 6 vaknade jag av att det ringde i min port-telefon. Det ringde och ringde och ringde. Jag tryckte på knappen för att låsa upp dörren säkert 10 gånger, men ingenting hände. Det fortsatte att ringa, och ringa och ringa. Ett kort avbrott på kanske tio minuter gjorde att jag hann upp, börja med frukosten och sätta mig att äta. Sedan började det ringa igen. Jag låste upp, men det fortsatte ringa.
Så slog det mig plötsligt. Dopingpolisen! Jag sprang ner, ut genom dörren och såg en bil som åkte bort längs gatan. När jag kom utspringande bromsade bilen in och stannade. Mina aningar var rätt, det var dopingkontrollanten som kommit för att göra ett dopingprov på mig. TUR att jag sprang ner efter mycket om och men och inte struntade i det. Det hade kunnat bli en prick i protokollet för uteblivet dopingprov det..
Givetvis hade jag hunnit med mina morgonbestyr på toaletten och att lämna ett prov var därför inte så lätt. Det blev en ganska lång morgon med morgon-tv och mycket vatten tillsammans med dopingkontrollanten i lägenheten.

I tisdags efter ett tidigt morgonpass hämtade mamma och pappa upp mig och vi åkte till Stockholm. Tre och en halv dag semester med avkoppling, stadsbesök, stros, god mat och trevliga besök hos bekanta har hunnits med och jag har haft det så bra! Det är så skönt att komma bort till andra ställen och bara vara emellanåt. Tänka på annat och se andra saker än det vardagliga. Öregrund är vackert, och dagen där igår var underbar! Solsken och varma klippor förgyllde definitivt min onsdag i skärgården.



Tillbaka till verkligheten som sagt. Direkt på semestern har jag just avslutat ett jobb-pass på MAXI och helgen kommer att bestå av jobb och träning mest, faktiskt varje dag fram till onsdag nästa vecka. Givetvis skönt det med, att komma tillbaka till rutiner efter några dagar borta. Som jag skrev förut, jag gillar variation!

Nästa söndag åker jag på O-ringen i Mohed. Det blir jätteroligt och det ser jag fram emot. Fem fina etapper i skogen. Campingliv, mycket folk och härliga tävlingar. Det blir kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback