Jag försov mig.

2011-07-05 @ 12:39:14
Klockan skulle ha ringt 7.15 imorse. Jag skulle ha klivit upp, ätit frukost och haft gott om tid på mig innan jag skulle möta upp tjejerna för uppvärmning inför dagens intervallpass på bana 8.30. Så blev det inte.

8.23 tittade jag på klockan. Uppfattade såklart inte vad det stod, tittade igen, tänkte efter, tittade en gång till, det var inte möjligt. Vaddå 8.23? När skulle jag vara på banan? 7 minuter senare!!
Upp som ett skott, fil och müsli samtidigt som jag klädde på mig, en macka i farten ut ur lägenheten och uppvärmningen började 8.40. 17minuter efter jag vaknat. Hahaha!!

Var längesen jag försov mig nu. Och tydligen märks det otroligt väl när man försovit sig, det måste synas på ögon, ansiktsuttryck och kroppsspråk. Det första jag fick höra på plats vid friidrottshallen var: "Har du försovit dig Helene, du ser lite trött ut? "


Ett fint intervallpass blev det iallafall. Kanske inte några supertider på de första 1000meters intervallerna, men med tanke på mitt sena uppvaknande och tyngre terräng-löparskor ändå helt ok. Kroppen och benen kom igång mer och mer och på de sista 200meters intervallerna hade jag en riktigt bra känsla.

God lunch vid Gruvan idag igen, i sällskap av Kajsa, Emma och Jimmie. Nu vila och sedan MTB-pass med tjejerna på Lugnet. Det är roligt att träna nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback