Torsby och den andra skandinaviska cupen

2011-01-07 @ 19:36:38
På plats på Torsby vandrarhem. Valbergsängens vandrarhem, där jag trodde att vi skulle bo, förvandlades till Torsbys vandrarhem en bit utanför... orten. Eller, vad kallar man Torsby? Stad, nej. By, nej. Ort, ja, så får det bli.

Att bo på valbergsängen skulle ha varit perfekt, nära till spåren och frihet att kunna röra sig fram och tillbaka på ett enkelt sätt. Men det här blir också bra. Det blir vad man gör det till. Delar rum med mina härliga klubb-brudar Hanna, Eva och Sofia. Trångt och militärsängar..
Imorgon ska jag åka klassiskt. 10kilometer i Valbergs-terrängen ska avverkas. Det är en tuff, hård men fin bana. Tror den kommer att bli utslagsgivande och rejält jobbig. Men jag ska kriga och kämpa och försöka åka stort och avslappnat båda två varven på femman. Det är ett stort startfält när både finskor, svenskor och många norskor ska göra upp om pallplatserna i den andra skandinaviska cupen för säsongen. Starten för damklassen är sen, och jag kommer inte att få ge mig iväg förrän några minuter före två. Hoppas att snön inte har börjat falla då utan att det kan komma senare under dagen. Det vore skönt om spåren kunde hålla ihop hyfsat och att det inte blir alltför löst och söndertrampat. Andra klassiska distansloppet för säsongen, det här blir kul!



Skidåkningen idag var underbar! solsken, några minusgrader och fina spår gjorde skidtestet till något alldeles fantastiskt! Hade kunnat åka huuur länge som helst tror jag, om jag hade haft tid och ork.
Eftermiddagen har varit ganska stillsam med en lätt jogg i mörkret här ute i skogen.

Imorgon fyller min vän Marie år också. Grattis gumman! Hoppas du får en fin födelsedag.
Nu väntar soff-häng, möte och kvällsfika om en stund. Schemat inför tävlingsdagar är rätt lika och man börjar som kunna det.. ;)
Håll en tumme för mig imorgon om du vill.

Kommentarer

Postat av: ampe

Lycka till!

Verkar inte vara särskilt mycke snö i Torsby!

2011-01-07 @ 23:06:21

Postat av: Märy

Jag sitter bänkad framför livesändningen och håller mina tummar för dig idag :) Här kommer en massa energi! Kramar till dig :D

2011-01-08 @ 13:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback