Tillbaka i min lägenhet och jeansfynd.

2011-01-27 @ 17:58:27
Äntligen sitter jag här i min mysiga lägenhet igen. Det var alltför längesen nu. Tror det var i början av december jag var här senast. Det tyder på att jag bor i en riktig lyxvåning minsann. Två nätter på två månader ger väl en kostnad på 3000kr/natt. Vilket annat hotell har den kostnaden på sina rum tro? Att man dessutom får bestämma helt själv vad som ska finna och vad man vill avnjuta på frukostbuffén är ju rena drömmen. Jag lever lyxliv alltså.



Kommer att stanna i min lya till på lördag. Då bär det av mot SM-området i Säter för ett sista kartpass i intervallform inför EM. En sista urladdning innan mästerskapet där skärpan och fokus ska vara på topp! Det är alltid roligt att avsluta sin träningsperiod inför viktiga tävlingar på ett bra sätt och jag hoppas att kroppen och knoppen är med på noterna på lördag så att jag kan vara nöjd och trygg inför avresa på måndag.

Igår var det verkligen inte ett sånt pass! SkidO-medel masstart i Grönklitt med skidgymnasiet och skidhögskolan. Ett lopp och träningspass som jag inte vill ha med mig till Norge. Ett träningspass som jag helst glömmer, både i åkkänsla och orienteringsteknik. Att skidorna, som är slipade för blötföre, inte gled speciellt bra i dryga -15grader(konstigt nog) gjorde inte det hela roligare. Blä! Nya pass väntar och det där är glömt. Nu ser jag fram emot lördag. Vi kommer nog att bli ett gäng som drar mot Säter och som kommer att kämpa emot varandra på intervallerna. Coach Granath (www.johangranath.se) står för banläggning och kommer säkert att erbjuda rejält kluriga vägval för att skapa huvudbry hos fröken Söderlund.

Passade på en snabb-runda på stan efter god lunch på Falu Gruva. (www.cateringcompaniet.se) Geshwornergården vid gruvan tillhör samma restaurangkedja som Vildgåsen på skolan och båda har mycket god mat! En lunchbuffé med god sallad, god mat och bra service. Ett tips är att testa något av ställena nästa gång du är i Falun, du lär inte bli besviken.


Geshwornergården vid Falu Gruva som tillhör Cateringcompaniets restauranger

De fyra små kronorna som fanns i myntfacket på plånboken gjorde stadsturen kort men intensiv. Tack vare den korta tiden hann jag inte fundera över om jag skulle köpa de jeans jag provade eller inte och jag gick ut från byxshopen med en kasse. Ett par Miss Sixty på rea är lycka!

Eftermiddagens promenad i vintersolen var fantastisk och nu väntas middagslagning i min ensamhet. Det är det tråkiga med att bo själv, man har ingen att laga mat till och ingen att äta tillsammans med..

Mitt frisyrdilemma kvarstår. Frustrationen över att jag inte vet vad jag ska göra med håret har bara blivit större, och frisyren är densamma. Hjälp mig snälla!

Imorgon ska jag ha sovmorgon och vila i min lyx-svit och ser fram emot att fika med Marie på Waynes på eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback