Snö?

2011-01-12 @ 16:18:51
På plats i Slovakien efter en låång resa igår. Första flyget från Arlanda lyfte redan strax före halv sju på morgonen och efter en mellanlandning i Berlin var jag i Wien strax efter halv elva. Där blev det några timmars väntan. Elin hade nämligen, oturligt, tråkigt och jättesynd nog, blivit krasslig i Alpluften och skulle ta sig hem. Att hitta en flygbiljett till henne tog en stund men efter att ha lämnat henne på hotell i wien fortsatte resan mot Skalka med Emanuel och Åsa. Elin och jag skulle ha delat rum här nere i Slovakien, och det är tråkigt att hon inte kunde följa med och genomföra hela touren. Nu får jag bo med Josefine istället och det är inte fy skam det heller.

Efter många timmars bilresa, som kändes som en oändlighet, hittade vi det försvunna hotellet i dimman. Det var så mörkt och så tjock dimma att vi inte såg mer än två meter framför bilen. Dimman ligger fortfarande tjock över oss och vi har inte sett mycket idag heller.

Sängen på hotellrummet är under all kritik! Jag känner varenda fjäder i den och den är allt annat än skön. Trots detta har jag sovit som en stock, så det tyder väl på att sömn inte är en vara jag fått i överdriven mängd på slutet. Efter en tråkig och rätt klen frukost begav vi oss ut på skidorna. Hahaha! Det är nästan komiskt på något vis. Det är dåligt så dåligt med snö och det ryktas om att det kommer bli groteska utförslöpor. Med en ekvidistans på 10meter på kartan tyder det också på att det lär bli brant. Om väderleken inför imorgon stämmer ska det dessutom frysa på under natten. Det här kan bli ett spännande äventyr utöver det vanliga..

Eftermiddagen har spenderats nere i Kremnica, byn som ligger ungefär 20minuters bilresa ner. Där såg vi solen! Det var härligt. Vi åt lunch på "blå katten" och fick ganska god mat. För övrigt har jag laddat upp med ett rejält lager från Risentas produkter som "nödproviant". Man vet aldrig vad man får för mat på sånna här ställen. Det är tur att jag har en sponsor som har produkter som jag gillar och som ger bra energi för en skidåkare! Gå in här och se vad de har att erbjuda: www.risenta.se

Mat som får mig&min mage att må bra.

Imorgon väntar då den första skidorienteringstävlingen för säsongen. Visst, det hade kunnat vara lite roligare ingångsförhållanden, men jag ska ändå försöka se det positivt och göra det bästa jag kan orienteringsmässigt. Farten vet jag att jag har och det viktiga imorgon blir kartan! Trots att skidåkningen gått så pass bra under säsongen hittills är det ingen garanti för att lyckas när jag byter gren. Ett moment till ska in och jag kommer fokusera på att dra ner farten på skidåkningen lite och istället åka rätt. Flytet och framförhållningen kommer nog att bli avgörande på dessa snabba och lättåkta spår. Speciellt om det fryser på och blir skare. Att det är masstart gör också att det är viktigt att ha fokus på sitt. Att inte bry sig så mycket om hur alla andra gör och vart alla andra åker. Det är min bana jag ska följa och det är i den ordningen jag ska ta kontrollerna, inget annat!

Innan maten blir det nog en lätt "finn-jogg". Hoppas på något ätbart till middag...

Håll en tumme för mig imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback