Sjätte svenska igen, på klassiskt!

2011-01-08 @ 20:03:01
10 tuffa och långa kilometer var det idag. Det snöade rejält under förmiddagen men lättade som tur var lite innan vi skulle ge oss iväg. Som jag misstänkte blev det en hård tävling där jag fick kämpa från start och hela vägen in. Var ganska pigg på första varvet och med mina superskidor uppför kunde gå som en bergsget i backarna. Fegheten inför start kanske gjorde att "säkerhets-lagret" med valla blev lite för tjockt, men jag är ändå nöjd skidorna. Vallarna från Mora gör ett kanonjobb och i klassiskt har vi ofta väldigt bra skidor!

Andra varvet tröttnade jag lite på tycker jag, men enligt resultaten är det ändå då jag plockat placeringar. Jag slutade som 16e i skandinaviska cupen, sjätte svenska. Riktigt roligt att göra om det jag gjorde i Skellefteå och jag är nöjd. Det går bättre och bättre i klassiskt och jag känner att jag kan driva på och åka mer avslappnat nu än i början av säsongen. Kanske inte så konstigt med tanke på hur lite klassiskt mina senaste skidår bestått av.
Jag tycker det är så roligt det här med skidåkning och tävling.

Morgondagen ser jag fram emot. 10km fritt och masstart. GRYMT!



Kvällen blir lugn med fångarna på fortet och nötter, givetvis från fantastiska Risenta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback