Vildgåsen bjuder på finlunch

2011-02-09 @ 14:41:21
Strålande solsken, vilodag, pajbakning, brödbakning, god lunch på vildgåsen och medaljmiddag. Vilken dag!

Är återigen i Falun i min lägenhet och myser. Åkte hit i måndagskväll efter att pappa lagat min något krånglande lilla kärra som tydligen bestämt sig för att kärva i bromsarna. Är skönt att vara "hemma" och landa lite efter förra veckans EM-resa. I måndags var jag rejält sliten. Inte i kroppen men i skallen. Verkar som att EM-veckan tagit hårt på mitt mentala och huvudet kändes alldeles utmattat och slitet. Kanske kom allt efter, EM-guldet, såret, stygnen och alla tankar på om det överhuvudtaget skulle kunna bli fler lopp under EM. En lugn och skön skidtur i Hemusterrängen på måndagsförmiddagen gjorde gott för välbefinnandet och fick mig att må bättre!

Stygnen har fått rumpan att börja läka ihop och det är inga som helst problem att åka skidor. Det är fortfarande obehagligt att gå och jogga, eftersom att det drar och sliter lite i såret.

Veckorna som kommer blir det fokus på träning. En tävlingsfri helg och inga tankar på att känna att jag behöver prestera eller vara i form. Jag ska träna på och bara vara. Det ska bli skönt. Nästa stora tävling blir SM medeldistans och stafett i Umeå och då ska jag vara taggad för tävling igen. Kommer dessutom att passa på att åka neråt mot min älskade vän Sara, antingen till Gävle eller Tierp i helgen. Det ska bli så härligt att träffa henne och tänka på annat! Det ser jag fram emot.

Igår eftermiddag åkte jag skidor på Lugnet. Helt underbart var det. Även då strålande solsken och sköön värme. Fick känslor av vår när jag fick knäppa upp jackan under passet. Förmiddagens stakpass kändes lite i armarna, men benen var förvånansvärt och härligt pigga. Åkte den nya elit 15km-banan. Vilka backar, jäklar i min låda alltså! Där finns det backar att träna i framöver minsann. Sjukt bra!

Ikväll ska jag ha medaljmiddag med mina "teamisar" från stafetten. Silvermiddag med paj och sallad. Ska försöka mig på att baka eget bröd också kvällen till ära. Det stora problemet är bara att vi blir tre, och i min något begränsande lägenhet finns bara två stolar..

Nu ska jag vandra hemåt efter en god lunch på vildgåsen med fläskytterfile med svampsås och rostad potatis. Alltid lika god mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback