Stygnen stoppade min EM-sprint

2011-02-04 @ 22:34:03

Dalarnas medaljörer långdistans

De sju stygn jag fick sy i min bakdel i förrgår stoppade mig från start i dagens sprint-EM. Imorse var jag helt inställd på att åtminstone prova att åka skidor och ge EM-sprinten en chans. Men efter ett besök hos både tävlingsläkare och doktorn som tog emot mig efter målgång på lången ändrades mitt beslut. Båda två avrådde mig från start eftersom att det fanns en stor risk att stygnen skulle slitas upp vid minsta felbelastning så som ett felskär eller en vurpa. Att låta stygnen vila ett dygn till trodde de skulle göra stor skillnad eftersom att det kan göra att såret "sätter sig" lite och får börja läka ihop. Risken för att såret slits upp blir mindre för varje dag.
Jag fick därför vara publik och supporter på dagens race. Det är bland det värsta jag vet att stå bredvid och titta på mina konkurrenter när de tävlar. Att de dessutom krigar om EM-medaljer gör inte saken bättre..
Roligare blev dock dagen när min alltid lika trogne vän och rese-roomie Josefine tog brons och Hallbys stolthet Påsen knep ett guld!! Frida och Jonas tog dessutom sina andra guld i UEM, Tove ett guld på JVM i damernas tävling och Danne och Sjökan delade på bronspengen i herrklassen. GRATTIS!

Jag håller tummarna för imorgon och hoppas kunna vara med på masstarten. Medeldistans och masstart är något av det roligaste jag vet, och det vore sjukt tråkigt att stå och titta på imorgon med. Men, hälsan kommer trots allt först och jag måste lyssna på kroppen. Håll en tumme för mig så kanske jag kan åka imorgon.


Efter målgång på långdistansen. Foto: Ola Mopers Dalademokraten

Kommentarer

Postat av: Linapina

Tråkigt!

Hoppas du är fit for fight i morgon!

2011-02-05 @ 00:28:22
URL: http://ardetintemer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback