Sprint på G

2011-02-25 @ 09:01:02
Då snörar vi på oss de klassiska pjuxen igen då och laddar för en sprint. Man ska aldrig nedvärdera sig själv, utan alltid tro på det man gör och ladda på bästa sätt för att lyckas. Det gör jag, men trots allt kan jag ju inte påstå att klassisk sprint är en av mina starkare sidor som skidåkare. Det är bara att konstatera. En klassisk sprint på de tre senaste åren är mitt facit, så att mina muskler och min kropp inte är vana vid det är ju egentligen inte konstigt.

Det gör däremot inte att jag lägger mig ner och inte kommer att kriga på ändå, för det ska jag! Jag ska ladda, jag ska ge järnet och jag ska göra mitt allra bästa för att åka så fort som möjligt!! Och det bästa av allt : det ska bli grymt kul!!

Banan är ganska flack. En uppförsbacke och sedan mest stakning. Men banan är lurig. Den ser platt och kort ut, men i det här kärva föret som Keuruu bjuder på efter flera veckor med närmare 25minusgrader går det segt i snön. Det blir endel stakning med frånskjut och diagonal också tror jag.

Idag bjuder som tur är Keuruu på lite mildare väder. Gårdagens skid- och bantest var kallt! Så kallt att mina kinder pryddes av röda vackra fläckar när jag kom in. Duuuumt att inte tejpa kinderna i 25graders kyla, jag vet. Men, det är lätt att vara efterklok. Idag kommer nog kinderna att tejpas, trots att termometern inte visar lika många minusgrader.

15.06.30, då kör vi. Håll tummarna!
Hoppas att du får världens bästa fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback