SM-guld gånger två och i väntan på Finland

2011-02-21 @ 18:58:50
Helgens SM-tävlingar i Umeå blev en riktig fullpoängare för min del. Två tävlingar, två guld.
På masstarten i lördags fungerade orienteringen och skidåkningen bra. Några små dumma vägvalsmissar och någon minutsbom på slutet, annars ett bra lopp orienteringstekniskt. Jag vågade lita på MIN orientering och ta egna beslut och vägval. Det var harmoni mellan skidåkning och orientering och jag kunde läsa i den takt jag åkte skidor. En bra dag helt enkelt.



Söndagens stafett blev en riktig fight mellan Alfta, Hallby och Mora. Bente växlade först efter sträcka ett, tätt följd av min lagkompis Magdalena och en stund senare Hallby som skickade ut Kajsa. Ganska tidigt var vi tre lag som skulle komma att göra upp om guldet och det blev en fight ändå in på slutet. Vi växeldrog och turades om att orientera vilket gjorde att tempot var högt. Det var ett häftigt lopp som känns som ett av de jobbigaste skidO-lopp jag åkt. Att åka tillsammans med två så starka tjejer som Kajsa och Josefine där alla hjälps åt gör att farten höjs. Alla ville vinna och vi kämpade och slet alla tre. Till min, Magdalenas och Moras glädje kunde vi tillslut knipa guldet, 9 sekunder före Alfta-Ösa. Ett fantastiskt roligt skidO-lopp!



Idag har mamma och jag haft en sköön förmiddag med en härlig frukost i lugn och ro, ett fint klassiskt skidpass och en god lunch på Mora parken. Därefter tog jag bussen mot Falun där vi nyligen uttagna VM-åkare ska ha läger. Tyvärr kommer jag inte att kunna delta mer än en dag på lägret eftersom att jag åker till Finland på skandinavisk cup i längdåkning redan på onsdagmorgon. Där ska de klassiska skidorna på igen och det ska sprintas, åkas klassisk distans och en jaktstart i fristil. Blir säkert fina och roliga tävlingar.

Nu väntar middag på Banken Brasserie här i Falun med landslagsgänget, trevligt!

http://www.moraparken.se/

Mora Parken serverar alltid god lunch och är en av mina privata sponsorer. Tack för Ert stöd!

Kommentarer

Postat av: tove

GRATTIS!! :D

2011-02-21 @ 19:25:35
URL: http://toveollas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback