Ogillar & Gillar

2011-02-17 @ 23:55:05

Ett kort men dock så viktigt inlägg. Viktigt för att bara få skriva ner tankar, skriva ner reflektioner och bli av med lite onödiga ord som tar upp dyrbar plats i hjärnan. Tror det kan vara bra ibland, just bara för att lätta på trycket.

Ogillar att stressa, ogillar att ha hundrasjuttiosex och en halv sak att tänka på samtidigt, ogillar när saker inte blir som jag tänker och när saker krånglar. Men nu har alla ogilla-sakerna satts på pränt på ett papper och kan bockas av eftersom de blir klara..

Gillar desto mer mitt spännande skidåkarliv, att jag får se, uppleva och göra galet mycket roliga saker. Gillar att jag är den jag är (ett korsdrag som lika bra kan heta fröken fläng som Helene) och just idag gillar jag alla fantastiska klubbmedlemmar som kom och gjorde torsdagskvällen i Hemus till ett mycket bra tårtkalas! Det är sånt som värmer, sånt jag uppskattar och värdesätter. Det behöver faktiskt inte vara mer än så, en fin gest där någon visar att de bryr sig och tycker att det är roligt med andras framgångar. TACK! Och tänka sig, laktos- och äggöverkänsliga fröken fläng fick också en tårta som hon kunde äta - Det gillar jag!


En flarntårta med vispgrädde och hjortronsylt hade mamma bakat. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback