Imorgon gör jag premiär.

2011-12-09 @ 13:12:28
Allt är klart. Skidorna är testade. Banan är testad. Kroppen är testad och läget är under kontroll. Jag är redo att göra premiär i världscupen och åka 15km skejt imorgon.

Efter det kraftiga snöfall här i Davos i förrgår kunde distanserna ändras tillbaka till ursprungsplanen och vi damer kommer att åka femton kilometer och herrarna trettio. Det är en fin bana, men den är defitivit utmanande! Det är en lång stigning som börjar redan från start och fortsätter nästan konstant upp till 4km. Några korta plattare partier, men ingen vila någonstans. Från 4km och till mål är det relativt lättåkt med långa sluttande utförslöpor, men ändå ingen fartställningsåkning förrän in mot skidstadion efter ca 6km. Det blir en utmaning och viktigt att kunna åka två jämna varv imorgon. Ingen stress, ingen jäkt utan kontrollerat och stort.

Igår eftermiddag efter intervallpasset med Lisa & Sara åkte vi upp på 2663möh med ett litet tåg. Otroligt vacker utsikt och med solen som sken på oss kunde det inte bli en bättre fikapaus på terrassen. Riktig livskvalité & som jag njöt! Jag älskar alperna och jag börjar inse mer och mer att jag någongång i framtiden MÅSTE köpa mig ett hus här nere. Jag mår aldrig så bra som jag gör nere i dessa omgivningar. Det är en sådan energiboost att se dessa toppar överallt!







Det här ska bli så sjukt roligt!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Ett jätte stort lycka till Helene! Kör så det ryker, det kommer gå kanon! Kram Hanna

2011-12-09 @ 19:49:32
URL: http://www.hannaseppas.com

Postat av: Helene

Tack Hanna!:)

2011-12-14 @ 11:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback