Davos.

2011-12-07 @ 13:54:55
Snön faller i Davos & förmiddagen har bjudit på ett lugnt och fint klassiskt pass borta på skidstadion.
Slingan som går att åka på har vuxit under de sista dagarna och efter en höst och försäsong fyllt av snurrande på korta slingor med snö känns det här lyxigt.

Givetvis mår jag som en prinsessa. Jag njuter av att få lapa höghöjdsluft, åka skidor i snöfall och vara på plats i Davos för att göra världscuppremiär i vit dräkt. Ett delmål på vägen och en möjlighet. Jag har inga förväntningar inför helgen utan mer förhoppningar. Jag hoppas att min kropp ska vara pigg på lördag, att jag kan göra ett lopp som JAG är nöjd med och där jag kan känna att jag givit max och kunnat ta ut mig till min översta gräns. Det är viktigt att se detta som en möjlighet att se&lära inför framtiden och som ett steg på vägen i min utveckling.

Distansen på lördag har kortats ner från 15 till 10 kilometer pga snöbristen som varit. Just nu faller ju snön, men det är antagligen försent för att arrangörerna ska känna sig säkra att kunna få till bra och rättvisa tävlingar i längre distanser. De beslutade därför igår att korta ner båda klassernas tävlingslängd. För oss damer blir det ingen stor skillnad att korta ner från 15 till 10, men för herrarna handlar det om en tremil som kortas ner till 15km. Det är skillnad!

Eftermiddagen kommer att ägnas åt en lättare skejttur i samma lugna och fina tempo som på förmiddagen.
Imorgon kör vi ett fartpass för att känna på hur kroppen reagerar på den höga höjden. Det blir spännande!

Avslutar med att skicka ett stort leende till Er läsare. För jag ler. Hela jag ler! :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Va´härligt det låter.Må så gott och fortsätt njut.

Kram mamma

2011-12-07 @ 21:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback