Fartveckan till ända och grillade hamburgare vi båthamnen

2011-08-06 @ 20:00:39
Jag är nöjd&glad och lagom trött. Så där härligt trött. Jag känner att jag gjort någonting och att jag inte legat på sofflocket en vecka, men samtidigt är jag inte FÖR trött och sliten. Inte plågad och förstörd i kroppen, utan skönt trött.
Det har varit en bra vecka. 7 fartpass, varav 3 race. Två på egen hand - 3000meter bana och rullskidor fritt utan stavar(med min gipsade arm som anledning) och en löptävling idag.

Mora Långa, ett arrangemang av min klubb IFK Mora friidrott, där man kan springa antingen 17km eller 8km. Jag valde 8km-loppet från Eldris till prästholmen. Anledningen till detta var att jag ansåg att ett kortare race på ungefär en halvtimme i högt tempo skulle passa bättre i min fartvecka än det längre loppet.
Kroppen och benen var med på att rejsa idag och det gick riktigt bra. 28min och 22sekunder tog jag på mig från start till mål och jag kunde som grädden på moset avsluta min fartvecka med en seger i damklassen. Inte alls märkvärdig seger egentligen, utan känslan av att vara pigg trots mycket träning var mer värdefullt för mig och sådant som jag tar med mig.

Återigen en fantastisk dag vädermässigt med sol och värme. Grillade hamburgare nere vid båthamnen i Färnäs fick avsluta min dag och träningsvecka. På måndag eftermiddag åker IFK Moras seniorer och juniorer på läger i Sälen. Härligt med fjällmiljö, klubbkompisar och bra sparring på passen igen. Det ser jag fram emot.


Mamma, Douglas och jag njuter!

Min vackra älskling vid Siljan

Imorgon åker jag och mamma och kollar läget i min lya i Falun. Förhoppningsvis står den kvar, blommorna lever och postfacket är inte översvämmat av tidningar och reklam..

Kommentarer

Postat av: Granne på Kasern

Grattis till segern! Och sicken tur att det går så bra som det gör med handleden :)

Näru, postfacket är inte översvämmat! För dom tidningarna jag kom åt är inne hos mig om du vill ha! :) Hej så länge!

2011-08-08 @ 13:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback