In mot det sista..

2011-04-06 @ 23:04:31
Nu är det snart över. Under säsongen 2010-2011 har jag bara en tävling kvar på agendan. Inte vilken tävling som helst, ingen baggis och definitivt inte meningslös eller oviktig. Inte på något sätt faktiskt. SM tremilen ska avgöras i helgen, och det i samband med fjälltoppsloppet. Kul tycker jag. Jag gillar fjälltoppsloppet och stämningen som är däruppe på avslutningen. Det taggar mig, gör mig inspirerad och tävlingssugen. Visst, det ska bli rätt skönt med lite ledighet efter en lång säsong, men jag ska vara på tårna in i det sista och kämpa mig igenom de där tre milen med glädje. Hela min säsong hittills beskriver jag faktiskt just så: GLÄDJE!

Idag var det i och för sig inte ordet glädje och underbar skidåkning som ekade i mitt huvud under intervallpasset. Klockan var tidig och regnet stod som spön i backen i Hemus imorse när jag var där och pressade ur kroppen inför lördagens race. Ibland är livet som skidåkare härligt, lyxigt, skönt och underbart, men det var det inte idag!
Kroppen var däremot pigg efter förkylningen, så vissa små ljusglimtar fanns trots allt där i rusket. Skönt var det när passet var avklarat också och klockan knappt passerat 9. = Bonustid! (som tyvärr fick gå åt till BARA plugg)

Imorgon drar jag till Bruksvallarna. Det blir GLÄDJE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback