Myshelg och en gnutta julstämning

2010-11-28 @ 19:42:31

Ännu en helg går mot sitt slut. En tävlingsfri helg och relativt lite träning också. Jag har laddat batterierna med annat för att vara pigg och fräsch på de tre kommande lägerdagarna i Harsa och tävlingarna i Skellefteå nästa helg. Douglas och jag har haft föräldrafritt i Färnäs i helgen, så gårdagen började med en ack så tidig, men skön morgonpromenad i kylan. Därefter frukost och fix innan jag åkte till gymmet och maxade.
Skidåkningen igår var njutsam! Annika och jag hade såå mycket att prata om att tiden och sträckan glömdes bort. Annika är en pärla!

På eftermiddagen promenerades det igen till Douglas lycka innan vi bakade julgodis. Eller, jag bakade. Douglas satt och glodde med stora, nyfikna ögon och hoppades så på att något skulle trilla ner på golvet. Tyvärr blev det inget hundgodis den här gången..
Även för julgodis passar produkterna från Risenta utmärkt. Dessa blandningar tillsammans med kokos doppade i vit choklad blev supergott! Helt klart något för DIG att prova.




Idag har vi fortsatt pysslet med mer godis- och brödbak, tillverkning av egen adventsljusstake och soppkok. När mamma och pappa kom hem avnjöts en god trattkantarellsoppa med ädelost och nybakat bröd. Till det, levande ljus i min nya adventsljusstake och julmusik. Lovely!

Imorgon drar jag till Harsa. Ett kombinerat jobb/landslagsläger väntar. Ryktena säger att det är sjukt mycket snö däruppe och det kommer säkerligen att bli fina, vintriga förhållanden. Kartstället ska på och det blir en hel del skidorientering där fokus ska ligga på det tekniska.





Tre dagars träning väntar innan jag på torsdag drar uppåt mot norr för Team Sportia Cup. Min första "riktiga" klassiska tävling på lååååång tid ska åkas. Det blir en utmaning, men jag ser fram emot det.
Skellefteå ger mig positiva vibbar. Kanske inte vädermässigt men definitivt prestationsmässigt. Sist jag besökte staden snöade det konstant från att vi kom dit tills vi åkte därifrån. Jag har aldrig sett så mycket snö tror jag och känslan var att Skellefteborna skulle ha snö till midsommar. Om det blev så vet jag inte.
Den här gången hoppas jag att vi slipper nysnö och lösa spår. Det kommer säkerligen att erbjudas en fin, tuff och utslagsgivande bana även denna gång.


Nu måste jag återgå till packandet.
Må så gott!


Kommentarer

Postat av: ampe

Man kanske skulle prova sånt därnt Risenta nån gång...

2010-11-28 @ 23:05:52

Postat av: Helene

Klart du ska, det är en hit! Baka julgodis på det Ampe. Garanterat gott!

2010-11-30 @ 13:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback