Hemmaläger & Falun

2010-11-04 @ 08:43:59

Det blev alltså inget läger i Bruksvallarna som det var tänkt. Vädret är inte riktigt med oss och snön lyser med sin frånvaro. Även kylan saknas så det går inte ens att spruta tillräckligt mycket snö för att få ihop någon längre slinga uppe i paradiset Bruksvallarna. Nu verkar det kunna bli kallare mot helgen och förhoppningsvis kan snökanonerna börja jobba för att tävlingarna ska kunna bli av om en dryg vecka.

Men, som tur är har vi ändå kunnat åka några fina skidpass. Tack vare Älvdalens IF kan vi träna på snö, toppen!
I förrgår var det otroligt, fantastiskt, underbart fina skidspår som erbjöds och som jag njöt! Intervaller i favoritföre kan inte annat än gå bra! Tummen upp för det passet.
Natten mellan tisdag och onsdag bjöd däremot på många plusgrader och regn, och om tisdagens pass var underbart och föret optimalt så var passet på onsdag förmiddag raka motsatsen.. Klassiskt med klister i blötföre har nog aldrig varit min grej riktigt. Tänk att samma slinga på 1,6km kan kännas så bra ena dagen och så otroligt tråkig nästa dag. Märklig omställning. Men som sagt, jag är ändå glad att jag får åka skidor!

Som givande återhämtning efter passen smaskade jag som vanligt på något gott från Risenta, igår blev det nötblandningen med tranbär.




Hela dagen tillbringades i Älvdalen med god lunch på Hotellet mellan passen.

Idag står vila på programmet. Kroppen ska få återhämta sig lite inför några dagar fyllda av träning i helgen igen. Eftersom att Dalapremiären i Grönklitt tyvärr ställts in kommer vi att köra ett träningsrace i Älvdalen på söndag istället.
För att vara lite effektiv och slippa göra massa extra jobb passade jag därför på att åka till Falun igårkväll och vara i skolan idag. Ikväll styr jag mot Färnäs igen. En avkopplande kväll och en natt i min egen lya i min säng på regementet var skönt!

Så, nu är det dax för seminarium och sedan en god lunch på favoritstället Vildgåsen.


Allt för nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback