Fantastiska Älvdalen

2010-11-01 @ 15:49:53

Helt fantastiska är dom, de ideella, som arbetar och lägger ner massor av tid för att få ihop ett skidspår i lilla Älvdalen. Det är guld värt för oss snötokiga och näst intill fanatiska skidåkare som letar ställen att kunna åka skidor på. Att vi har Älvdalen i dagsläget är helt underbart! Det är ett otroligt jobb som läggs ner för att få ihop den 1,6km långa slingan vid Älvdalens skidstation, och vi skidåkare är så tacksamma för allt arbete!

Igår var jag där och körde ett hårt, tufft och mycket givande sprintpass. Maria Rydqvist & jag pressade varandra till det yttersta med gott motstånd även från annat håll. Coach Granath stod för att arrangemanget skulle bli så tävlingslikt som möjligt och trots att vi endast var 4 tappra själar till start fanns nummerlappar och tidsberäkningar med jaktstarter och masstarter med på programmet. Mycket bra pass!
Dessutom fick jag möjligheten att prova dessa nya skönheter som kommer att pryda mitt ansikte och mina ögon i vinter. Dom är rosa och ursnygga!




På kvällen efter träningspass nummer 2 bjöd mamma på en fantastisk middag som smakade mycket mycket bra!

Idag var tanken att IFK Moras seniortrupp skulle ha åkt till Bruksvallarna på snöläger, men pågrund av snöbristen är lägret skjutet på framtiden och vi får se när och om vi kommer iväg. Därför är det extra, extra bra att vi har Älvdalen att åka skidor i. Även idag har jag och Maria tränat ett pass tillsammans. Det är så roligt med sällskap och tiden går så mycket fortare.

Nu väntar jag på snön. Jag håller tummarna för att det kräksnöar, just i detta nu, i Bruksvallarna. Kanske ett önsketänkande, men man kan alltid hoppas...

Allt för nu.


Kommentarer

Postat av: T

Så länge det inte snöar i Falun så!



Kul med blogg! men för mkt rosa för mina stackars ögon. Testa vita marginaler please;-)

2010-11-01 @ 20:20:40

Postat av: ampe

Hur ska jag ha tid att träna själv när man måste följa alla på nätet? Men kul ska det bli.



Btw

I morse var spåren i Älvdalen om möjligt ännu mer perfekta!

2010-11-02 @ 08:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback