Bu eller bä? Är jag rosa eller ska bloggen ändras?

2010-11-05 @ 19:23:46

Ja, jag vet att min blogg är väldigt rosa. Men det är ju jag med. Eller?
Jag har fått både positiva och lite mindre positiva vibbar om min rosa blogg. Så nu funderar jag på om den är FÖR rosa? Hmm.. Vad tycker du?

Igår var jag i Falun. Skola stod på programmet hela dagen. Inte en minuts träning utan fullt fokus på nutrition och kroppssammansättning. Läser en kurs nu som heter mätmetoder med idrottsinriktning som syftar just till kost, näring och kroppen. Är väldigt intressant och lärorikt. Laborationer och seminarium från 9 till 16 igår var en stor ökning i belastning mot vad min skol-hjärna är van vid numera.. Det var en trött Helene som kom tillbaka till Färnäs igårkväll!

I kursen har vi precis lämnat in en kost- och aktivitetsregistrering som pågick under 3 dygn. All aktivitet och allt jag stoppade i mig under dessa dagar skulle noggrannt mätas för att sedan jämföra enerigutgift med energiintag. Spännande!

Eftersom att jag någon gång i mitt liv drömmer om att bli personlig tränare eller kostrådgivare eller något i den stilen tycker jag att den här kursen känns väldigt relevant och viktig att ha med. Jag tror att jag kommer att ha stor nytta av den under mina kommande år, både som student men även längre fram i arbetslivet. 
I framtiden vill jag arbeta med att hjälpa människor som vill förändra sin livsstil, börja träna och få en hälsosammare vardag. Det tycker jag vore väldigt intressant och givande!

Jag har ju förmånen att kunna välja och vraka lite bland kursutbudet detta läsår. Eftersom att jag inför terminsstart valde att byta inriktning på mitt tränarprogram till hälsoinriktning kan jag tillgodoräkna mig alla de kurser jag läste förra året. Under denna termin ska jag, förutom denna nutritionskurs, läsa marknadsföring. Till våren har jag sökt en kurs i friluftsledarskap som jag tror kan bli riktigt lärorik och rolig!

Dagen tillbringades (nästan som vanligt) i Älvdalen på skidorna. Fint idag igen!

Allt för nu.

Douglas väljer idag att bjussa på en bild från sin härliga fjällsemester förra året.



Kommentarer

Postat av: Emma

Jag tycker du ska behålla din rosa blogg som den är, rosa är fint! Jag har läst friliuftsledarskapskursen som du ska läsa till våren, den är rolig och äventyrlig.

Ses i Älvdalen imorgon!

2010-11-06 @ 16:14:29

Postat av: Hammer

Behåll det rosa!

2010-11-06 @ 23:26:04
URL: http://indiepop.blogg.se/

Postat av: TränarSara

Så klart den ska vara rosa Helene!

2010-11-07 @ 22:04:51

Postat av: Matilda

Fin blogg, tycker som de andra, behåll de rosa :)



btw, älskar oxå rosa, syns kanske på min blogg oxå ;)

2011-01-09 @ 13:30:25
URL: http://muttiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback