Vem trodde det här?

2010-12-15 @ 12:51:19
Inte jag iallafall. Jag hade inte ens vågat drömma om att jag skulle få ta på mig den vita landslagsdräkten i längdåkning i år. Siktet var inställt på att "försöka komma tillbaka till längdåkningen så gott det gick och åka de tävlingar som passade". Men att jag först skulle få åka världscup i Gällivare och nu skandinavisk cup i vit dräkt för det svenska landslaget fanns inte i min värld.. Faktiskt. Men jag gillar överraskningar och framförallt utmaningar, och som jag ska ta den här utmaningen!

Savalen är platsen där 12km skate, sprint skate och 8km klassiskt ska avgöras i helgen. Ruskigt bra startfält och många duktiga skidtjejer ska göra upp om topp-placeringar i de första deltävlingarna. Jag har ett nytt äventyr framför mig. Jag ska ladda, ge järnet och njuta om vart annat. Det här blir spännande!

Tynset, här kommer jag!


Har laddat några dagar på hemmaplan i kylan efter Åsarna. Igår var det dryga 20 minusgrader i hemus under skidpasset. Det gick bra att åka med många lager kläder. Värst var det för ögonen då ögonlocken frös ihop till isklumpar. Efter träningen åt jag god lunch på Mora Parken. Stället med en absolut bästa lunchen i Mora enligt mig. Mora Parkens Hotell och Konferens stöttar mig i min satsning, inte med mat dock, men med så mycket annat. Att äta där när jag är i mora känns därför självklart!


Restaurang vildgåsen på Högskolan Dalarna hjälper mig också oerhört mycket! Är synd att jag varit i Falun så lite under hösten då jag missar den goda lunchen, men till våren är jag tillbaka igen! Tack för allt ni hjälper mig med!

Kommentarer

Postat av: tove

gud vad kul Helene! heja heja heja!

kram tove

2010-12-18 @ 14:14:45
URL: http://toveollas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback